Aktualności

SRT Viper - Detale techniczne

Zupełnie nowy Viper jest z nami już prawie dziewięć miesięcy, a mimo to nie wiedzieliśmy o nim jeszcze wszystkiego. I nadal nie wiemy, ale luki we wiadomościach są coraz mniejsze. Ujawnione ostatnio informacje rzucają światło na osiągi tej jednej z najbardziej wyczekiwanych premier ostatnich lat.

Okręt flagowy oddziału Street and Racing Technology, który nie jest już Dodge'm ani Chryslerem, napędzany jest 8,4-litrowym, wolnossącym V10. Silnik z aluminiowym blokiem, głowicami i wałkami rozrządu w głowicy budowany jest ręcznie i z pełnym oprzyrządowaniem waży o prawie 11,5 kilogramów mniej, niż poprzednik. Jednostka rozwija 648 KM i aż 813 Nm - żaden inny, wolnossący silnik na rynku nie ma obecnie większego momentu obrotowego.

SRT Viper

Napęd w Viperze przekazywany jest na tylne koła poprzez ręczną skrzynię TR6060 o sześciu przełożeniach i ze skróconym ostatnim biegiem. Kierowcą opiekują się systemy kontroli trakcji, stabilności, 4-kanałowy ABS, kontrola szybkiego startu oraz centrum informacji i multimediów Uconnect Access z funkcją zawiadamiania służb alarmowych. Bogatszy w wyposażeniu i wykończeniu Viper GTS z całym wnętrzem obszytym skórą uzbrojony został również w regulowane zawieszenie Bilsteina.

SRT Viper

Odporność całego samochodu na skręcanie jest aż o 50% większa, niż w poprzedniej generacji. Pojazd jest dodatkowo o jakieś 45 kilogramów lżejszy, a jego współczynnik oporu powietrza nie przekracza 0,37. Osiągi coupe mogą być poprawione dzięki zestawowi Track Package, który obejmuje m.in. nowe tarcze hamulcowe StopTech, lekkie felgi Sidewinder II i ogumienie Pirelli P Zero Corsa. W takim wydaniu masa samochodu spada o prawie 26 kilogramów.

SRT Viper

SRT Viper w odpowiednich rękach będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w jakieś 3,5 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 332 km/h. W wyścigu na ćwierć mili możemy liczyć na wyniki w okolicach 11,5 sekundy. Próbę sprawności hamulców Brembo z 355-milimetrowymi tarczami przy prędkości 60 mph zakończymy po 32,3 metrach, a rozpędzenie się od zera do 161 km/h i ponowne zatrzymanie zajmie nam tylko niecałe 12 sekund. Średnie spalanie? Czy naprawdę to kogoś interesuje?

SRT Viper

Nowy Viper produkowany jest ręcznie w zakładzie Conner Avenue Assembly w Detroit, w którym jego poprzednicy składani byli od roku 1995. Auto oferowane jest w sześciu kolorach nadwozia (dwóch dodatkowych dla GTS) z opcją poprowadzenia wzdłuż karoserii dwóch pasów w innym kolorze. W Stanach Zjednoczonych bazowa wersja kosztuje 97,4 tysiące dolarów, a GTS niecałe 120,4 tysiące dolarów. Obecnie to około 315 i 390 tysięcy złotych.

Źródło/zdjęcia: Chrysler SRT Viper na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij