Porsche Macan - Mały tygrys
Porsche popełniło pierwszego w swojej historii, kompaktowego SUV'a, który zadebiutował równocześnie na salonach samochodowych w Los Angeles i Tokio. Zapowiadany od kilku lat model imieniem Macan zamierza powtórzyć sukces większego Cayenne, od którego czerpie najlepsze wzorce. Nie widzimy przeciwwskazań.
Kompaktowy w rozumieniu Porsche oznacza samochód o długości 468 centymetrów, szerokości ponad 192 centymetrów, wysokości 162 centymetrów i z rozstawem osi prawie 281 centymetrów. Pojazd zabiera na pokład od 500 do 1500 litrów bagażu i w zależności od wersji silnikowej od 60 do 75 litrów paliwa. W najlżejszej konfiguracji Macan - po indonezyjsku "tygrys" - waży 1865 kilogramów.
W zestawie między innymi: napęd na wszystkie koła z systemem Porsche Traction Management i trybem terenowym, w którym prześwit zwiększa się do 230 milimetrów, 7-stopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung, nowa ewolucja systemu Porsche Torque Vectoring Plus, adaptacyjne światła Porsche Dynamic Light System Plus, aktywne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (w sumie dostępne będą trzy wersje zawieszenia) oraz fragmenty DNA przeszczepione ze sportowych modeli marki, od elementów stylistycznych i kierownicy inspirowanych 918 Spyderem zaczynając.
Na dzień dobry Macan zjawi się w trzech wersjach silnikowych. Dwie podstawowe to Macan S Diesel z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 258 KM i momencie 580 Nm oraz Macan z benzynowym V6 biturbo o takiej samej pojemności, mocy 340 KM i momencie obrotowym 460 Nm. Pierwszy wariant będzie potrzebował 6,3 sekund na rozwinięcie 100 km/h, rozpędzi się maksymalnie do 230 km/h i spali średnio od 6,1 l/100km w górę. Drugi: 5,4 sekundy, 254 km/h i 8,7 litrów.
Najszybszą propozycją będzie Macan Turbo z zupełnie nowym, podwójnie doładowanym V6 o pojemności 3,6 litrów. Motor będzie produkował 400 KM i 500 Nm, które średnio mają potrzebować co najmniej 8,9 litrów paliwa na 100 kilometrów. Ważący 1925 kilogramów samochód ma rozwijać 100 km/h w czasie 4,8 sekund i rozpędzać się do 266 km/h. Pakiet Sport Chrono w każdej wersji silnikowej zapewni czas sprintu do setki krótszy o 0,2 sekundy.
Porsche Macan produkowany będzie na zupełnie nowej linii w fabryce w Lipsku, którą uruchomiono kosztem 500 milionów euro. Obiekt ma opuszczać około 50 tysięcy egzemplarzy modelu rocznie. Pierwsze sztuki będzie można odebrać u dealerów w kwietniu przyszłego roku. Wersje S wyceniono w Niemczech na 58 tysięcy euro, Turbo na 80 tysięcy, wliczając podatek VAT. Aktualnie to około 245 i 335 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Macan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum