BMW X6 M - Wzrost wartości
X6 miało prawie siedem lat na zadomowienie się na rynku i wyrobienie własnej niszy. Mocarne X6 M miało nieco mniej czasu, ale o wiele mocniejsze argumenty, choćby w postaci 555 koni mechanicznych. Amatorów na auto z pewnością nie brakowało, czego efektem jest premiera drugiej generacji modelu, jeszcze mocniejszej i zaawansowanej technicznie.
X6 M w zupełnie nowej generacji dysponuje mocą aż 575 koni mechanicznych i momentem obrotowym sięgającym 750 Nm. To dokładnie o 20 KM i 70 Nm więcej, niż w przypadku poprzedniej generacji auta. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest teraz w zakresie od 2200 do 5000 obrotów na minutę. Wszystko to bierze się z 4,4-litrowej, widlastej ósemki z technologią TwinPower Turbo. Mamy tu między innymi dwie dwuzwojowe turbosprężarki, krzyżowe wobec rzędów cylindrów kolektory wydechowe, system zmiennych faz rozrządu Valvetronic i bezpośredni wtrysk benzyny HPDI (High Precision Direct Petrol Injection).
Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniowym automatem Steptronic, który przesyła napęd na wszystkie cztery koła poprzez układ firmowany nazwą xDrive. Jego sercem jest wielodyskowe, sterowane elektronicznie sprzęgło, które w zależności od sytuacji przekazuje do 100% momentu na tył i do 100% na przód. Optymalnym rozdziałem momentu między tylne koła zajmuje się system Dynamic Performance Control, któremu towarzyszy między innymi system Dynamic Stability Control z trzema trybami pracy (DSC On, M Dynamic Mode lub DSC Off). Trzy różne tryby pracy mamy do wyboru także w przypadku adaptacyjnego zawieszenia auta: Comfort, Sport lub Sport+.
Najnowsze BMW klasy Sports Activity Coupe, doskonalone na pętli Nüurburgring Nordschleife, waży według europejskich norm pomiarowych skromne 2340 kilogramów, które nie stanowią na prostej o odpowiedniej długości większego problemu. Poruszające się na 20-calowych, a w opcji 21-calowych kołach auto potrzebuje tylko 4,2 sekund na rozwinięcie 100 km/h i 22,6 sekund na przejechanie pierwszego 1000 metrów. Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250, a po wykupieniu pakietu M Driver's Package 280 kilometrów na godzinę. Średnie zużycie paliwa w porównaniu do poprzedniej generacji zredukowano o około jedną piątą: obecnie to skromne 11,1 litrów na sto kilometrów.
Szóstka sponsorowana przez litery X i M będzie do odróżnienia z zewnątrz od zwykłego X6 przede wszystkim po nowych felgach, czterech końcówkach wydechu, nowym zderzaku z przodu z wielkimi wlotami powietrza i kurtynami powietrznymi, spoilerze na tylnej klapie oraz cząstkowym dyfuzorze z tyłu, który jest tylko zbiegiem stylistycznym. Wśród opcji znajdzie się między innymi wyświetlacz przezierny, informujący dodatkowo na przykład o najlepszym momencie zmiany biegu w przypadku trybu ręcznego. Dla maniaków przyspieszeń znajdzie się funkcja Launch Control, a połączony ze skrzynią biegów system Drivelogic będzie w odpowiednich momentach udawał przekładnię dwusprzęgłową, znaną z innych BMW rodziny M.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW X6 M na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum