
LAS LMP3 - Połączone siły
Ogłoszona w lipcu nowa kategoria wyścigowa Le Mans Prototypes 3 budzi się po mału do życia. W chwili publikacji nowej specyfikacji wiadomo było, że nad spełniającymi jej wytyczne pojazdami pracują ekipy Onroak, Sora oraz Wolf, do których dołączyła później m.in. Ginetta-Juno. Dzisiaj kilka tygodni od pokazania swojej maszyny LMP3 jest także LAS Motorsport.
Za zespołem LAS z siedzibą w Technoparc des 24 Heures w Le Mans stoją trzy doświadczone podmioty. Formację utworzono na mocy porozumienia Advanced Design and Engineering Systems Solutions, Sebastien Loeb Racing oraz Sora Racing. Zespół Loeba, 9-krotnego, rajdowego mistrza świata, kojarzymy między innymi z pucharów GT, Porsche Cup, WTCC oraz European Le Mans Series. ADESS znane jest m.in. z współpracy z oddziałami Citroen Sport, Peugeot Sport, BMW M, konstrukcji Lotusa klasy LMP2 oraz wsparcia zespołu HRT w Formule 1. Sora Racing to drużyna odpowiedzialna przede wszystkim za prototyp Pescarolo 02.

Pierwsze dzieło LAS Motorsport to ścigacz klasy LMP3, który ma zostać pokazany publicznie już za kilka tygodni. Według przepisów pojazd może mierzyć maksymalnie 4650 milimetrów długości razem z ospoilerowaniem i ważyć na sucho minimum 900 kilogramów. Regulamin nakłada także obowiązek sprzedaży auta za maksymalnie 195 tysięcy euro (około 815 tysięcy złotych). Auto będzie uprawniało w pierwszej kolejności do startów w pucharach European Le Mans Series oraz Asian Le Mans Series, które dla wielu stanowią prolog do wejścia do 24-godzinnego wyścigu Le Mans i wyższych kategorii.

Samochód francuskiego zespołu będzie napędzany wolnossącą, widlastą ósemką Nissana o mocy 420 koni mechanicznych, ale na tym nie koniec. LAS będzie oferowało model również w specyfikacji Challenge, adresowanej do amatorów dni torowych, w której moc zostanie podniesiona do okolic 500 KM. Sprzedaż auta ruszy w przyszłym roku, a w planach przyszłość jest już pojazd klasy LMP2, która ma z grupą LMP3 wiele wspólnego. Ambicje są oczywiście jeszcze większe: jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem za kilka lat zobaczymy również maszynę najwyższej klasy LMP1.
Źródło/zdjęcia: las-motorsport.com LAS LMP3 na fourm na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum