
Lada Revolution III - Prawie gotowa
Latem 2003 roku rosyjska Lada zaprezentowała na moskiewskim salonie wyścigowy model Revolution. Do końca 2006 roku auto zbudowano w ilości ponad 50 egzemplarzy, a w tym czasie pracowano już nad Revolution III. Po miesiącach wytężonych prac ścigacz debiutuje na trwającej właśnie wystawie w Paryżu.
Auto, które jeszcze przed trzema laty było jedynie modelem w skali 1:4 można już podziwiać w rzeczywistości, choć ciągle jeszcze w prototypowej formie. Pojazd jest w stosunku do poprzedniej wersji całkowicie zmieniony wizualnie, dysponuje również nowymi, mocniejszymi silnikami. Niemal w całości zaprojektował i zbudował go Andrey Ruzanov.

W pierwszej Revolution pracowała 1,6-litrowa jednostka rozwijająca moc od 165 do 215 KM. W "trójce" znajdziemy 2-litrowy, turbodoładowany silnik Renault o mocy 245 KM oraz 3,7-litrowe V6 Nissana wydzielające aż 350 KM. W połączeniu z masą pojazdu sięgającą tylko 1103 kilogramów daje to w przeliczeniu 3,15 kg na jeden koń mechaniczny.

Revolution III w wersji finalnej ma ujrzeć światło dzienne za rok na salonie we Frankfurcie. Sprzedaż auta prywatnym zespołom i kierowcom ma rozpocząć się na początku 2010 roku. O wariancie przeznaczonym na zwykłe ulice nic nie wiadomo, ale jeśli auto ma wiernie pielęgnować tradycję przodka to takowego wariantu w ogóle nie będzie.
Źródło/zdjęcia: autoblog.nl, motorauthority.com Lada Revolution III na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum