Spyker C8 Preliator - Klasyczna ewolucja
Spyker po kilku latach finansowej niepewności, balansowania na krawędzi bankructwa i przypominania o sobie konceptami, zapowiada wprowadzenie na rynek nowego modelu. Jest nim ekskluzywne coupe C8 Preliator, które zastąpi budowaną od 2009 roku na indywidualne zamówienia serię C8 Aileron.
Wszystkie Spykery dwudziestego pierwszego wieku nawiązywały do początków założonej w końcówce XIX wieku, holenderskiej marki oraz jej związków z lotnictwem. Nie inaczej jest z Preliatorem, którego nazwa znaczy po łacinie tyle, co "wojownik". Do lotnictwa nawiązują 19-calowe felgi Turbofan, tylne światła w technologii LED na kształt dopalaczy silników odrzutowych oraz wloty powietrza, które w poprzednich modelach przywodziły na myśl silniki samolotowe. W nowym C8 wszystkie wloty powietrza zmieniły się na kształt kanałów NACA, które wymyślono tuż po drugiej wojnie światowej.
Nadwozie Preliatora urosło na długość w stosunku do jego poprzednika (auto urosło z 4561 do 4628 milimetrów), a w kabinie wygospodarowano jeszcze więcej miejsca dla kierowcy i pasażera, plus 120-litrowy bagażnik. Wnętrze wykończono we właściwym dla Spykera, niepowtarzalnym stylu z detalami i przełącznikami wzorowanymi na starych samolotach. Coupe zbudowane jest na aluminiowej, przestrzennej ramie z silnikiem umieszczonym centralnie, niezależnym zawieszeniem, które przygotował Lotus oraz układem hamulcowym z częściami od AP Racing.
Spyker pozostaje przy silnikach Audi i do napędy C8 Preliatora wykorzystuje 4,2-litrową, 40-zaworową jednostkę V8 ze sprężarką. Silnik dostarcza 525 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów, które płyną w kierunku tylnej osi z mechanizmem różnicowym Drexlera o ograniczonym poślizgu za pośrednictwem jednej z dwóch, umieszczonej również z tyłu skrzyni biegów. Do wyboru jest 6-stopniowy, ręczny mechanizm firmy Getrag lub 6-stopniowy automat Tiptronic z łopatkami przy kierownicy od ZF. Preliator ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie 3,7 sekund i rozwijać prędkość maksymalną 322 kilometrów na godzinę.
Spyker C8 Preliator będzie produkowany w Wielkiej Brytanii w Coventry w zakładach CPP Metalcraft, z którymi marka pracuje od 2000 roku. Zanim jednak do tego dojdzie firma pod wodzą Victora R. Mullera musi zbudować ostatnie pięć egzemplarzy modelu C8 Aileron, które są w trakcie składania. Populacja Preliatora będzie ograniczona do pięćdziesięciu sztuk. Samochód w najtańszej wersji z ręczną skrzynią biegów wyceniono na 324,9 tysiące euro, nie wliczając podatków (ponad 1,4 miliona złotych). Ceny C8 z automatem będą zaczynać się od 331 tysięcy euro. Na liście opcji znajdziemy między innymi uszyty na miarę zestaw bagażowy marki Louis Vuitton.
Źródło/zdjęcia: spykercars.com Spyker C8 Preliator na forumSpyker C8 Aileron - prezentacjaSpyker C8 Laviolette - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum