
Abarth 595 - Większa zawartość witamin
Abarth po głośnej premierze modelu 124 Spider zabiera się za aktualizację oferty rozłożonej na niższych szczeblach. Na pierwszy ogień idzie kieszonkowa rakieta w postaci malucha 595, który dostępny będzie w trzech różnych konfiguracjach o zwiększonej mocy, bogatszym wyposażeniu i kosmetycznych zmianach wyglądu w środku i na zewnątrz.
Seria 595, bazująca na Fiacie 500, w tym roku otrzyma między innymi: przeprojektowane zderzaki, progi, aerodynamikę, 17-calowe felgi o zmniejszonej masie, nowe światła w technologii LED, do wyboru nowe kolory karoserii, szerszy wybór tapicerek i materiałów wnętrza, opcjonalne fotele ze szkieletem z włókien węglowych, spłaszczoną od dołu kierownicę oraz po raz pierwszy system multimedialny Uconnect z 480-watowym nagłośnieniem marki BeatsAudio.

Maluch spod znaku skorpiona będzie dostępny w trzech wariantach: 595, 595 Turismo oraz 595 Competizione. Każdy z nich będzie zasilany 1,4-litrowym silnikiem z rodziny T-Jet, którego moc w bazowym modelu sięgnie 145 KM (plus 206 Nm). 595 Turismo dzięki nowej turbosprężarce Garretta będzie oferował 165 KM oraz 230 Nm, a Competizione dostarczy aż 180 KM w połączeniu z wydajniejszym układem hamulcowym Brembo z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 305 milimetrów oraz opcjonalnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Abarth D.A.M.).

Standardem w 595 Turismo i 595 Competizione będą amortyzatory Koni FSD (Frequency Selective Damping) na tylnej osi, a w każdym aucie znajdzie się przycisk "Start", ustawiający silnik, układ kierowniczy, hamulcowy i tak dalej pod kątem sportowej jazdy. Napęd będzie przenoszony na przednią oś poprzez ręczną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach, z której za dopłatą będzie można zrezygnować na rzecz zrobotyzowanej, sekwencyjnej przekładni z łopatkami przy kierownicy. W najmocniejszym wydaniu zmodernizowany Abarth 595 będzie potrzebował 6,7 sekund na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Abarth Abarth 595 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum