
K.O Kode57 - Wnikliwa obserwacja
Ken Okuyama, jeden z twórców Ferrari Enzo, P4/5 i Maserati Quattroporte, a także konceptów Ferrari Rossa i Maserati Birdcage 75th, przygotował kolejne, sportowe auto pod własną marką. Japończyk działa samodzielnie już od dziesięciu lat, w ciągu których uruchomił własne studia projektowe, fabrykę oraz oddziały poza Japonią.
Pierwsze samochody Okuyamy, który działa na własny rachunek od jesieni 2006 roku (zaczynał od okularów), zadebiutowały w 2008 roku na salonie samochodowym w Genewie i weszły kilka lat później do limitowanej produkcji jako Kode7 oraz Kode8. W minionym tygodniu w Kalifornii swoją światową premierę miał kolejny z nich, speedster Kode57, który inspirowany był samochodami z 1957 roku. Właśnie wtedy powstało między innymi Ferrari 250 California, Ferrari 500 TRC i Jaguar XKSS.

Dwuosobowy Kode57 postał na podwoziu z aluminium, które ukrywa się pod karoserią z włókien węglowych z unoszonymi do góry drzwiami. Tuż za przednią osią umieszczono silnik V12 ("jeden z najmocniejszych na świecie"), którego pochodzenie pozostaje tajemnicą. Współpraca z niemieckim Novitec Rosso każe podejrzewać, że to silnik Ferrari. Tuner odpowiada nie tylko za strojenie jednostki napędowej, ale również za przygotowanie zawieszenia z systemem pozwalającym na tymczasowe zwiększenie prześwitu o 45 milimetrów.

Standardem w nietypowej maszynie jest między innymi ogumienie Pirelli P-Zero na 21-calowych felgach z przodu i 22-calowych felgach z tyłu, tapicerka ze skóry i zamszu Toray, elektrycznie regulowane fotele, regulowana kolumna kierownicy i klimatyzacja. Kode57 będzie produkowany ręcznie w fabryce w miejscowości Yamagata, którą uruchomiono wiosną 2010 roku. Tak samo, jak w przypadku poprzednich modeli, liczba dostępnych egzemplarzy będzie ograniczona.
Źródło/zdjęcia: kenokuyamadesign.com K.O Kode57 na forumK.O 7 Spider - prezentacjaK.O 8 Coupe - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum