
Mercedes-AMG GT Roadster - Rodzinna obsesja
Rodzina GT ze stajni Mercedes-AMG powiększa się z trzech do pięciu modeli. Niecałe trzy miesiące po premierze podrasowanego pod każdym względem coupe GT R debiutują dwa warianty z miękkim, składanym dachem. Jeden z nich zupełnie niespodziewanie czerpie ze wspomnianego coupe pełnymi garściami i wyznacza klasę samą w sobie.
Pierwszy AMG GT z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności czterech litrów zadebiutował dokładnie dwa lata temu. Bazowy model dysponował mocą 462 KM, w AMG GT S mieliśmy do dyspozycji 510 KM. Tegoroczny GT Roadster, który w porównaniu do coupe przytył o 55 kilogramów, zaczyna od 476 koni mechanicznych i 630 niutonometrów, które dostępne są już od 1700 obrotów na minutę. Silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów AMG Speedshift DCT i mechanicznym dyferencjałem.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów może działać w jednym z czterech trybów pracy: Comfort, Sport, Sport Plus lub Individual. GT Roadster potrzebuje czterech sekund ma przekroczenie setki, a jego prędkość maksymalna sięga 302 km/h. Miękki dach można automatycznie składać i rozkładać przy prędkościach do pięćdziesięciu kilometrów na godzinę. Obie operacje zajmują po około jedenaście sekund. Dla audiofilów przygotowano nowy system nagłośnienia, opracowany wspólnie z firmą Burmester.

Co najmniej jeden stopień wyżej w ofercie stoi AMG GT C Roadster. To maszyna, której niewiele brakuje do AMG GT R. Z najmocniejszego GT zaadaptowała poszerzone tylne nadkola, powiększony rozstaw kół z tyłu, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, litowo-jonową baterię zamiast zwykłego akumulatora, aktywne aerodynamicznie elementy nadwozia, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, dodatkowe elementy karoserii, jak nakładki na progi oraz, co najważniejsze, aktywny system skrętnych kół z tyłu. Jest też dodatkowy tryb jazdy: Race.

Silnik w GT C podkręcono do 557 koni mechanicznych i 680 niutonometrów, które mamy do dyspozycji już od 1900 obrotów na minutę. To o 47 KM więcej od AMG GT S i 28 KM mniej od AMG GT R. Tak przygotowany samochód rozwija setkę w czasie 3,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 316 kilometrów na godzinę. Najnowsze modele marki Mercedes-AMG będzie można zobaczyć na żywo podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, który odbędzie się w dniach od pierwszego do szesnastego października.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT Roadster na forumMercedes-AMG GT R - prezentacjaMercedes-AMG GT Roadster - prezentacjaMercedes-AMG GT C Roadster - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum