Aktualności
13.02.2017

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet Wielkie wakacje

Od 2015 roku Daimler sprzedał ponad piętnaście tysięcy samochodów swojej najbardziej luksusowej, utworzonej dwa lata marki Mercedes-Maybach. Jej ofertę wypełniły w tym czasie trzy wersje limuzyny klasy S: standardowy sedan, wydłużony Pullman oraz Cabriolet. Dziś marka rusza w nowe tereny i proponuje limitowaną... terenówkę klasy G!

Produkowany od 1979 roku klasyk Daimlera jeszcze nigdy nie był pozycjonowany tak wysoko - dosłownie i w przenośni - jak tegoroczny Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, propozycja dla kolekcjonerów i osób uczulonych na utwardzone nawierzchnie. Czteroosobowa maszyna z portalowymi, rozstawionymi na 343 centymetrach osiami mierzy ponad 5,3 metry długości i ponad 2,2 wysokości, a jej prześwit sięga 450 milimetrów. Samochód postawiono na polerowanych, aluminiowych felgach o średnicy 22 cali z powłoką ceramiczną, których nie znajdziemy w żadnym innym modelu koncernu Daimler. Nawinięto na nie opony o szerokości 325 milimetrów.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Pasażerowie w ostatnim rzędzie mogą cieszyć się ogromną przestrzenią, rozkładanymi stolikami, dwoma ekranami o przekątnej 10 cali, wykończeniami z palety Designo i wielofunkcyjnymi fotelami z klasy S (masaż, podgrzewanie, wentylacja, pozycja leżąca). Oraz otwartą kabiną typu Landaulet - przygotowano dla nich miękki, składany dach. Na życzenie od szoferki można odciąć się taflą szkła, które może zostać zaciemnione. Pierwsze automobile typu Landaulet powstały w Stuttgarcie ponad sto lat temu. Wszystkie bazowały na limuzynach. G 650 to pierwsza terenówka.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

G 650 Landaulet porusza się dzięki najmocniejszej jednostce napędowej z oddziału Mercedes-AMG. Jest to podwójnie turbodoładowane V12 o mocy 630 koni mechanicznych i momencie obrotowym 1000 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie koła poprzez układ ze 100-procentowymi blokadami mechanizmów różnicowych, które można załączyć w trakcie jazdy i niskimi przełożeniami terenowymi skrzyni rozdzielczej. Nietypowa terenówka będzie produkowana w fabryce Magna Steyr w Graz w Austrii. Daimler wypuści na świat tylko 99 egzemplarzy. Pierwszy z nich stanie w marcu na światowej premierze na wystawie w Genewie, a pierwsi właściciele zobaczą swoje auta jesienią.

Skomentuj na forumUdostępnij