Koenigsegg Agera RS Gryphon - Uskrzydlony drapieżnik
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie na stoisku Koenigsegga będzie można zobaczyć kilka najnowszych modeli marki o łącznej mocy ponad czterech tysięcy koni mechanicznych. Szwedzkie przedsiębiorstwo pokaże trzy maszyny: dwa pierwsze, seryjne egzemplarze hybrydowej Regery oraz premierową Agerę RS w unikatowej wersji Gryphon.
Regerę, jeszcze jako prototyp, pokazano w Genewie dwa lata temu. Wersja seryjna spełnia wszystkie składane wówczas obietnice z nawiązką: dysponuje napędem Direct Drive bez tradycyjnej skrzyni biegów, silnikiem spalinowym o mocy ponad 1100 KM oraz trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy około 670 KM. W sumie maksymalnie około 1500 koni, ponad 2000 niutonometrów, 300 km/h w dziesięć sekund i 400 km/h w niecałe dwadzieścia sekund! Właściciele pierwszych dwóch sztuk zażyczyli sobie m.in. karoserię z nagich włókien węglowych w zieleni, a w drugim przypadku kombinację czarno-czerwoną w środku i na zewnątrz.
Koenigsegg zbuduje dla swoich klientów tylko osiemdziesiąt egzemplarzy modelu Regera, który zajmuje obecnie większość miejsca w zakładach firmy w Ängelholm. W ubiegłym roku marka miała w produkcji po raz pierwszy w swojej historii dwa zupełnie różne modele: Regerę oraz Agerę RS z silnikiem benzynowym o mocy ponad 1170 koni mechanicznych w standardzie, którą ograniczono do 25 sztuk. Plus pożegnalna mini seria Agera Final z niekończącymi się opcjami i jednostkami napędowymi o mocy o kilkaset koni większej. Ostatnie sztuki Agery RS to egzemplarze wysoce personalizowane.
Swoją światową premierę w Genewie będzie miała jedyna w swoim rodzaju Agera RS w wydaniu Gryphon, wykończona według indywidualnych życzeń zamawiającego. Samochód z karoserią z odsłoniętymi włóknami węglowymi zdobią nakładane ręcznie detale z 24-karatowego złota, a jego dwuosobową kabinę ze zdejmowanym dachem wypełnia czarna Alcantara, czarny karbon i czarne aluminium. Pojazd został zamówiony z opcjonalnym, podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności pięciu litrów i mocy jednego megawata, dzięki któremu stosunek mocy do masy sięga imponującej wartości 1:1, w przybliżeniu (1395 kilogramów w stanie gotowym do jazdy, moc około 1360 koni mechanicznych). Wcześniej ta sztuka udała się tylko w One:1.
Ostatnie kilkanaście miesięcy u Koenigsegga to nie tylko prace nad uruchomieniem produkcji Regery, ale również ekspansją w miejscach prowadzenia działalności i sprzedaży. Od lipca 2015 do stycznia tego roku firma rozrosła się z 70 do 135 pracowników, a obecnie trwa modernizacja fabryki, która pozwoli na zwiększenie produkcji do 20-25 samochodów rocznie. Koenigsegg, o którym kilkanaście lat temu mało kto słyszał, ma obecnie swoje oficjalne przedstawicielstwa w USA, Kanadzie, Chinach, Japonii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Malezji, Norwegii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Singapurze, Omanie, Tajwanie oraz Tajlandii.
Źródło/zdjęcia: Koenigsegg Koenigsegg Agera RS Gryphon na forumKoenigsegg Regera na forumKoenigsegg Regera - prezentacjaKoenigsegg Agera RS - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum