BMW 6 Series Gran Turismo - Rozpoznawanie kształtów
Dwudrzwiowe modele BMW z serii 6 są już na wymarciu, a w przyszłym roku zastąpi je zupełnie nowa seria 8, ale "Szóstka" nie ma zamiaru znikać z rynku. Wersja czterodrzwiowa znajduje się nieustannie na wysokich pozycjach listy priorytetów niemieckiej marki. Już jesienią przybierze ona postać nowego modelu z kontrowersyjnej rodziny Gran Turismo.
Nowe Gran Turismo wprowadza do gamy BMW nieco zamieszania, szczególnie jeśli ciągle wzdychamy do stylowego sedana serii 6 Gran Coupe i odwracamy wzrok na widok serii 5 Gran Turismo. Niespodziewana ewolucja "Szóstki" zastępuje właśnie ten drugi model. Luksusowa, napompowana maszyna urosła do prawie 5,1 metrów długości, zachowała szerokość około 1,9 metra i została obniżona do blisko 1,54 metra. Jej proporcje poprawia rozstaw osi aż 307 metrów, a urody i stylu dodają między innymi szyby w drzwiach bez ramek oraz nowe światła w technologii LED. W porównaniu do poprzednika pozbyto się około 150 kilogramów masy!
Samochód będzie wyposażony między innymi w sterowaną elektrycznie klapę bagażnika o pojemności aż 610 litrów, system iDrive z 10,25-calowym wyświetlaczem dotykowym, kontrolą gestami czy opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym, aktywny tempomat współpracujący w zakresie prędkości 0-210 km/h z systemem start&stop, systemy łączności BMW Connected, dziesiątki elektronicznych pomocników, dbających o nasze bezpieczeństwo na drodze oraz ruchomy spoiler z tyłu. Standardem będzie pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, a opcją adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie wszystkich kół z systemem Dynamic Damper Control.
BMW 6 Series Gran Turismo zadebiutuje we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie, a do salonów sprzedaży trafi oficjalnie w listopadzie. Na początku dostępne będą trzy wersje silnikowe i pięć wersji napędowych: 630i z napędem na tył, 640i z napędem na tył lub wszystkie cztery koła oraz 630d z napędem na tył lub wszystkie cztery koła. W każdym przypadku do dyspozycji otrzymamy 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów Steptronic oraz turbodoładowane silniki z serii TwinPower Turbo.
Model 630i napędzany będzie 4-cylindrową, dwulitrową jednostką benzynową o mocy 258 KM i momencie 400 Nm. Pod maską 630d znajdzie się 6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności trzech litrów, mocy 265 KM i momencie 620 Nm. Najmocniejszy w początkowej ofercie będzie wariant 640i z trzylitrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 340 koni mechanicznych i momencie 450 niutonometrów. W takiej konfiguracji i z napędem obu osi xDrive samochód będzie mógł rozpędzić się od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 5,3 sekund. Prędkość maksymalna w każdej wersji silnikowej będzie ograniczona do 250 km/h.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 6 Series Gran Turismo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum