Aktualności
21.06.2018

Mazda MX-5 Więcej mocy

Najpopularniejszy roadster świata, Mazda MX-5, przechodzi znaczącą modernizację. Model, którego produkcja dwa lata temu przekroczyła milion egzemplarzy, w czwartej generacji doczeka się licznych nowości, które w dużej mierze będą odpowiedzią na zmieniające się standardy, zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo jak i osiągi.

Sportowe auto Mazdy w obecnym wydaniu zadebiutowało jesienią 2014 roku. W zaktualizowanej MX-5, znanej w innych częściach świata jako Roadster lub Miata, znajdziemy nowe: brązową opcję kolorystyczną dla miękkiego dachu, felgi o średnicy 17 cali, kierownicę, kamerę cofania oraz rozbudowane funkcje i-Activsense, jak rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie w mieście czy czuwanie nad kondycją kierowcy. Samochód nadal będzie dostępny z wyborem jednego z dwóch wolnossących silników benzynowych z rodziny Skyactiv-G o czterech cylindrach w rzędzie.

Mazda MX-5

Wersję bazową napędza półtoralitrowa jednostka o mocy około 131 KM, którą zmodernizowano pod kątem surowszych norm emisji spalin i dostępności momentu obrotowego. O wiele więcej zmieniono w przypadku silnika o pojemności dwóch litrów, który poprzednio dysponował mocą 160 KM i momentem 200 Nm. Mamy tu odchudzone tłoki i korbowody, przestawione zawory, powiększony kolektor wydechowy, nowe wtryskiwacze paliwa oraz dwumasowe koło zamachowe zamiast jednomasowego. Przeprojektowano również wydech, a w przypadku automatycznej skrzyni biegów zmieniono przekładnię główną.

Mazda MX-5

Motor po modernizacji kręci się aż do 7,5 tysięcy obrotów na minutę (poprzednio 6,8 tysiąca) i dostarcza 184 koni mechanicznych oraz 205 niutonometrów, które lądują tylko na tylnej osi. Japończycy wprowadzą wszystkie nowości w zwykłej MX-5 oraz w wersji RF z twardym, składanym dachem. Zmodernizowany samochód pojawi się w oficjalnej sprzedaży w Europie już w sierpniu, a w USA jesienią. Jego ceny nie są jeszcze znane. Cennik dzisiejszej MX-5 zaczyna się od prawie 90 tysięcy złotych za silnik półtoralitrowy z ręczną skrzynią biegów i blisko 97 tysięcy złotych za dwulitrowy silnik z ręczną skrzynią biegów.

Skomentuj na forumUdostępnij