Aktualności
17.01.2019

McLaren 600LT Spider Sprawdzony układ

Rodzina wydłużonych McLarenów, które stawiają na zwiększoną moc, obniżoną masę i zoptymalizowaną aerodynamikę, powiększyła się do pięciu członków. Piątą maszyną w serii Longtail jest otwarty 600LT Spider. To jednocześnie trzeci model z co najmniej 18, które powstają w ramach planu inwestycyjnego Track25, opiewającego na 1,2 miliarda funtów.

Serię wydłużonych McLarenów zapoczątkował w 1997 roku wyścigowy F1 GTR Longtail. Współcześnie jego dzieło wznowiono kilka lat temu z coupe i spiderem 675LT, a dziś kontynuują je modele 600LT. Coupe pokazano światu w czerwcu ubiegłego roku, a teraz na scenę wchodzi wersja z otwartą karoserią. Nowy model w porównaniu do coupe przytył o jakieś 50 kilogramów, ale w połączeniu z odpowiednimi opcjami - wliczając dziesiątki części z włókien węglowych i tytanu - może być aż o prawie 100 kilogramów lżejszy od zwykłego 570S Spidera. Masa własna na sucho to w najlepszym przypadku 1297 kilogramów.

McLaren 600LT Spider

Samochód zbudowany na węglowym kadłubie MonoCell II wyposażony jest w twardy, składany dach, który możemy aktywować w ruchu przy prędkościach do 40 km/h. Otwarty 600LT wykorzystuje te same zmiany karoserii, co coupe, a to oznacza między innymi przeprojektowany i nieznacznie wydłużony tył z wydechem wycelowanym w górę. Docisk aerodynamiczny przy prędkości 250 km/h dochodzi do 100 kilogramów. Zmodyfikowano aluminiowe zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i tak dalej. Standardem są między innymi zaprojektowane na tory wyścigowe opony Pirelli P Zero Trofeo R oraz fotele rodem z McLarena P1 (w opcji siedzenia, które jako pierwszy nosił McLaren Senna).

McLaren 600LT Spider

Sercem 600LT pozostaje umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,8 litra. Motor w takim położeniu generuje okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 620 niutonometrów, które lądują na tylnej osi poprzez dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynię biegów. Spider niemal nie ustępuje osiągami coupe: setka w 2,9 sekundy, dwieście kilometrów na godzinę w 8,4 sekundy i prędkość maksymalna 324 km/h (315 km/h ze schowanym dachem). Produkcja modelu 600LT Spider będzie limitowana. Cena auta na terenie Wielkiej Brytanii, podatki wliczając, to 201,5 tysięcy euro (obecnie to okolice 865 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij