Aktualności
14.02.2019

BMW X4 M Sportowa aura

Łącznie gatunków, mieszanie smaków i tworzenie kombinacji, o które nikt specjalnie nie prosił, ale okazały się tym, czego pragnęły tysiące, przyświeca dzisiaj niejednemu producentowi samochodów. Mniej więcej z takich eksperymentów powstało X4, kompaktowy crossover BMW, chcący dać namiastkę coupe, nad którym pochylił się teraz oddział M.

X4 przyszło na świat w 2014 roku, a w ubiegłym roku jego produkcja w zakładach w Spartanburgu w USA przekroczyła 200 tysięcy egzemplarzy i przełączyła się na nową, drugą generację. Twórcy auta klasyfikują je jako SAC - Sports Activity Coupe - na temat czego każdy z pewnością ma własne zdanie. Pierwszą generacją oddział M, odpowiedzialny za najmocniejsze i najszybsze maszyny BMW, w ogóle się nie interesował. Przy okazji drugiej komórka BMW M wkracza na nowe tereny, czyli kompaktowe crossovery, z pełnym impetem. Pod maską premierowego X4 M debiutuje nowy silnik, który znajdziemy także na pokładzie pokazanego w tym dniu X3 M.

BMW X4 M Competition

Nowy motor, który wszystkim tym kręci to podwójnie turbodoładowana, rzędowa jednostka o sześciu cylindrach i pojemności trzech litrów z wszystkim najlepszym, co BMW ma do zaoferowania. Plus elementy wykonane w technologii druku 3D. Silnik kręci się chętnie do 7,2 tysięcy obrotów i przy 6,25 tysiącach obrotów wydziela maksymalną moc 480 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy 600 niutonometrów dostępny jest od 2,6 tysięcy obr/min. Z silnikiem połączona jest 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów M Steptronic, która przekazuje napęd na obie osie w układzie M xDrive. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h (w opcji pakiet M Driver i podniesienie limitu do 280 km/h). Ale to nie wszystko.

BMW X4 M Competition

Od razu na premierę X4 M przygotowano również wariant X4 M Competition. Znaki szczególne: 21-calowe felgi, jeszcze więcej elementów z włókien węglowych, moc podniesiona do 510 koni mechanicznych, sprint do setki skrócony do 4,1 sekundy i ograniczenie prędkości maksymalnej w ramach opcji podniesione do 285 km/h. Do takich elementów, jak rozbudowane zderzaki i progi, powiększone felgi i opony, wydajniejszy układ hamulcowy, zmodyfikowane zawieszenie czy aktywny mechanizm różnicowy (Active M Differential), BMW przyzwyczaiło nas przy okazji poprzednich modeli M. Nie inaczej jest w tym przypadku. Część informacji, jak cena i moment wejścia do sprzedaży, BMW trzyma jeszcze dla siebie.

Skomentuj na forumUdostępnij