Aston Martin Vanquish Vision - Zajęcie sektora
Już za kilka lat Aston Martin będzie zupełnie inną marką, niż znamy ją obecnie. A wszystko przez rewolucję związaną z zupełnie nowymi modelami z silnikami umieszczonymi z tyłu, centralnie, których do tej pory w ofercie brytyjskiej marki nie było ani razu. Najpopularniejszy z nich zwiastowany jest przez koncept Vanquish Vision.
Wszystko zaczęło się kilka lat temu, gdy Aston Martin połączył siły z Red Bull Advanced Technologies w celu zbudowana ekstremalnego coupe Valkyrie, poświęcającego wszystko na rzecz aerodynamiki i napędzanego wolnossącym silnikiem V12 od Coswortha oraz układem hybrydowym od Rimaca. Drogowe Valkyrie, ukrywające się początkowo pod kryptonimem AM-RB 001, ma być gotowe w przyszłym roku, a chwilę później ukończone ma być torowe Valkyrie AMR Pro, czyli projekt AM-RB 002. W tym roku na wystawie w Genewie zadebiutował koncept AM-RB 003, zapowiedź hybrydowego coupe z nowym V6 produkcji Aston Martina oraz najbardziej skromny przedstawiciel całej rodziny, Vanquish Vision, choć "skromność" jest w tym przypadku pojęciem bardzo względnym.
Vanquish przyszłości i cała reszta powstają m.in. w nowej placówce Aston Martina, z którą brytyjska marka dokleiła się do centrali Red Bulla, kilkukrotnych mistrzów świata Formuły 1. Wszystkie samochody korzystają z dorobku Valkyrie, przede wszystkim pod względem stylistycznym. Vanquish ma być najbardziej przystępnym modelem w całej gamie, a jego głównymi konkurentami mają być modele pokroju Ferrari F8 Tributo oraz McLaren 720S. Nie znajdziemy tu węglowego kadłuba, ale zupełnie nową platformę wykonaną z aluminium. W środku będzie znacznie wygodniej i przestronniej, niż w projektach AM-RB od 001 do 003, które będą dysponować hybrydowymi układami napędowymi.
Vanquish hybrydą nie będzie. Do jego napędu zostanie zaprzęgnięta samotna, podwójnie turbodoładowana, widlasta szóstka o bliżej nieokreślonych parametrach, którą Aston Martin przygotowuje od podstaw samodzielnie. Seryjny Vanquish nowej ery ma być gotowy w roku 2022. Jego produkcja, w przeciwieństwie do Valkyrie (około 150 sztuk) oraz AM-RB 003 (500 egzemplarzy coupe), nie będzie limitowana. Koncept Vanquish Vision (niestety bez wnętrza), koncept AM-RB 003, prototyp numer 001 funkcjonalnego, drogowego Valkyrie i koncept Valkyrie AMR Pro można oglądać na żywo jeszcze do siedemnastego marca na salonie samochodowym w Genewie.
Źródło/zdjęcia: Aston Martin Lagonda Aston Martin Vanquish Vision na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum