Aston Martin AM-RB 003 - Syn Valkyrie
Współpraca Aston Martina i Red Bull Advanced Technologies na kosmicznym coupe Valkyrie się nie kończy. Duet, który sprowadzi na publiczne drogi jeden z najbardziej szalonych samochodów w historii, pracuje już nad kolejnym modelem, który będzie pozycjonowany tylko szczebel niżej. Zapowiada go koncept o oznaczeniu AM-RB 003.
AM-RB 003 jest już trzecim modelem, będącym owocem współpracy Aston Martina i Red Bulla (drogowe Valkyrie początkowo znane było jako AM-RB 001, a kryptonim AM-RB 002 przypada na torowe Valkyrie AMR Pro, limitowane razem do około 150 sztuk). Coupe zwane "synem Valkyrie" dzieli ze swoim rodzicem rozwiązania stylistyczne i niektóre rozwiązania techniczne, ale w rzeczywistości jest zupełnie innym samochodem, który nie będzie aż tak ekstremalny i nie będzie tak wiele poświęcał na rzecz aerodynamiki. Ale niech to nikogo nie zdziwi: osiągi i aerodynamika 003 będą również oszałamiające, a twórcy stawiają auto na poziomie takich modeli, jak McLaren P1, McLaren Senna czy Ferrari LaFerrari.
"Trójka" będzie zbudowana na węglowym kadłubie, który względem Valkyrie poszerzono i podwyższono, aby pozbyć się ciasnoty, poprawić widoczność, ułatwić wsiadanie i znaleźć miejsce na schowanie drobnych rzeczy. Z Valkyrie zaadoptowane będą m.in. niezwykle lekkie światła, a wyposażenie i wykończenie kabiny będzie ograniczone do minimum. Rolę lusterek przejmą kamery i wyświetlacze. AM-RB 003 będzie również hybrydą, ale o wolnossącym V12 przygotowanym dla Valkyrie przez Coswortha możemy zapomnieć. Miejsce za plecami kierowcy i pasażera zajmie zupełnie nowe, turbodoładowane V6, zaprojektowane przez Aston Martina. Jednostce spalinowej towarzyszyć będzie układ hybrydowy na tylnej osi i silnik elektryczny na przedniej osi, które wzorem Valkyrie wypadałoby opracować we współpracy z Rimac Automobili.
Supersportowe coupe od Aston Martina będzie skrywało w sobie wiele innowacji. Jedna z nich to technologia FlexFoil rodem z NASA: odkształcalne panele z włókien węglowych, wykorzystane do budowy tylnego skrzydła i być może przedniego splittera. Kolejna to Nexcel: system szybkiej, zaledwie 90-sekundowej wymiany oleju, który zdał już egzamin w samochodach wyścigowych brytyjskiej marki. AM-RB 003 ma być limitowany do 500 egzemplarzy (z podkreśleniem na coupe, co sugeruje, że możemy spodziewać się roadstera) w cenie około jednego miliona funtów każdy. Samochód miałby być gotowy najszybciej w 2021 roku. A na tym Aston Martinów z silnikiem umieszczonym centralnie nie koniec: szczebel niżej pojawi się spalinowe, nielimitowane coupe, które zwiastuje koncept Vanquish Vision.
Źródło/zdjęcia: Aston Martin Lagonda Aston Martin AM-RB 003 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum