Audi SQ7 - Apetyt na benzynę
Do oferowanego od ponad czterech lat i zmodernizowanego kilkanaście miesięcy temu SQ7 z silnikiem wysokoprężnym TDI dołączyło nowe SQ7 z jednostką benzynową TFSI. Według Audi to odpowiedź na trendy rynku, który coraz bardziej domaga się dużych, mocnych SUV'ów. O jakiej dokładnie mocy mowa? Ponad pół tysiąca koni mechanicznych.
W przypadku wysokoprężnego SQ7 otrzymujemy do dyspozycji 435 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów, które płyną z 4-litrowego V8. W przypadku nowego, benzynowego SQ7 będziemy mogli cieszyć się mocą 507 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 770 niutonometrów, dostępnym w zakresie od dwóch do czterech tysięcy obrotów na minutę. Pod przednią maską skrywa się tu podwójnie turbodoładowanie V8 o pojemności czterech litrów z takimi funkcjami, jak system odłączania czterech cylindrów, który jest jedną z wielu odpowiedzi na redukcję zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych spalin.
Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniowym automatem Tiptronic i stałym napędem obu osi, który w zależności od warunków drogowych przenosi do 70% momentu obrotowego na przednie koła i do 85% na koła tylne. Wśród opcji znajdziemy między innymi adaptacyjne zawieszenie z elektroniczną stabilizacją przechyłów pojazdu, sportowy mechanizm różnicowy, koła skrętne na tylnej osi, felgi o średnicy do 22 cali, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 420 milimetrów z przodu i 370 milimetrów z tyłu, detale nadwozia wykonane z włókien węglowych, reflektory diodowe HD Matrix, wyświetlacz przezierny oraz rozbudowane funkcje wspomagania kierowcy w codziennej jeździe i manewrach.
Do wyboru w SQ7 będziemy mieli aż siedem różnych trybów jazdy, od sportowych po terenowe: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad oraz individual. Maszyna będzie rozpędzała się do setki w czasie 4,1 sekundy i przyspieszała z prędkości 80 do 120 kilometrów na godzinę w czasie 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalna będzie ograniczona tradycyjnie do 250 kilometrów na godzinę. Średni apetyt na benzynę: około dwanaście litrów na sto kilometrów. Obok nowego, benzynowego SQ7 na rynek wchodzi jednocześnie nowe SQ8 z tym samym silnikiem (wersja z 435-konnym silnikiem wysokoprężnym zadebiutowała latem ubiegłego roku).
Źródło/zdjęcia: Audi Audi SQ7 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum