Subaru BRZ - Poza zasięgiem
BRZ, bliźniacze do Toyoty GT86 coupe ze stajni Subaru, narodziło się na nowo. Lekkie, sportowe auto zadebiutowało w tym tygodniu w zupełnie nowej odsłonie. Druga generacja BRZ może pochwalić się przede wszystkim podniesioną mocą silnika, lepszym prowadzeniem, nową karoserią i kabiną oraz znacznie zwiększoną sztywnością całej konstrukcji.
BRZ pierwszej generacji oraz bliźniaczy model Toyoty zadebiutowały w listopadzie 2011 roku. Oba auta wyróżniały się masą w okolicach tylko 1,2 tony, wolnossącym boxerem o mocy 200 koni mechanicznych, stosunkowo niską ceną i ogromnym potencjałem na tuning. W przypadku BRZ drugiej generacji jest podobnie: coupe w zależności od specyfikacji waży co najmniej 1275 kilogramów i w dalszym ciągu trzyma się z daleka od turbosprężarek. Model otrzymał gruntownie przeprojektowaną karoserię - zupełnie nowy przód, tył, progi i detale - i unowocześnioną kabinę, w której znalazła się m.in. nowa, wielofunkcyjna kierownica, cyfrowa deska rozdzielcza oraz powiększony, 8-calowy wyświetlacz na konsoli środkowej.
Miejsce znanego z poprzedniej generacji, 2-litrowego boxera zajął nowy silnik w takim samym układzie. Nowa, czterocylindrowa jednostka mierzy 2,4 litry pojemności, kręci się do siedmiu tysięcy obrotów na minutę i zamontowana jest przy przedniej osi tak nisko, jak to tylko było możliwe - wszystko, aby obniżyć środek ciężkości. B4 korzysta między innymi z systemu bezpośredniego wtrysku paliwa firmowanego przez Toyotę i układu zmiennych gaz rozrządu DAVCS (Dual Active Valve Control System). Motor dostarcza 231 koni mechanicznych oraz 249 niutonometrów (specyfikacja na USA). Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach lub 6-stopniowego automatu z łopatkami przy kierownicy oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Standardem w 2+2-osobowym BRZ jest kontrola stabilności i trakcji z możliwością regulacji (pięć ustawień), koła z felgami o średnicy co najmniej 17 cali,nowy tryb jazdy Sport w przypadku automatycznej skrzyni biegów oraz systemy wspomagania kierowcy Eyesight. Samochód wyposażono w usztywnione, niezależne zawieszenie wszystkich kół, samonośne nadwozie o znacznie zwiększonej sztywności oraz karoserię z aluminiowym dachem, przednim zderzakom i maską komory silnika. Nowe BRZ będzie produkowane w zakładach Subaru w prefekturze Gunma w Japonii. Głównymi rynkami zbytu auta ma być USA oraz Kanada, gdzie model pojawi się w sprzedaży jesienią przyszłego roku. Subaru nie przewiduje jego oficjalnej sprzedaży na terenie Europy.
Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru BRZ na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum