Aktualności
17.04.2021

Hyundai Pony Heritage Series Sztuka pikselowa

Model Pony pierwszej generacji, kanciasty kompakt z napędem tylnej osi ze stajni Hyundai'a, produkowany od roku 1975, przeszedł w ostatnich miesiącach zaskakującą transformację. Oto Pony Heritage Series, unikatowy projekt mający na celu przeniesienie liczącego prawie pół wieku projektu do czasów współczesnych.

Oryginalny Pony był pierwszym samochodem koreańskiej marki i w kraju, który trafił do masowej produkcji i na eksport na rynki całego świata (Hyundai Motor Company działa od 1967 roku). Karoserię dla pierwszej generacji zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro z włoskiego ItalDesign, a za warstwę technologiczną odpowiadali specjaliści mający za sobą doświadczenie między innymi w British Leyland i Mitsubishi. Pony występował jako coupe, hatchback, sedan i kombi, a do jego napędu zaprzęgnięto jednostki Mitsubishi. Model na przestrzeni dwóch generacji produkowano do roku 1990 (równolegle i później w Europie znany był również inny Pony z napędem przedniej osi, ale był to zupełnie inny model). Wyjątkowy Pony Heritage Series został przygotowany na bazie coupe.

Hyundai Pony Heritage Series

Koncepcyjny Pony Heritage Series został przygotowany jako część wystawy "Reflections in Motion" w nowo otwartym Hyundai Motorstudio Busan w Korei Południowej. Auto łączy w sobie przyszłość z przeszłością marki: kanciaste nadwozie w matowym odcieniu srebra skrywa nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nawiązujące do zeszłorocznego konceptu 45 i seryjnego, elektrycznego modelu Ioniq 5, boczne lusterka zastąpiły kamery umieszczone na szczycie przednich nadkoli, a kabinę wypełniły luksusowe materiały, dotykowe wyświetlacze oraz... duże lampy elektronowe w miejscu deski rozdzielczej, które wskazują prędkość poruszania się i poziom naładowania baterii.

Hyundai Pony Heritage Series

Zamiast zbiornika paliwa oraz silnika spalinowego mamy mieć do czynienia z silnikiem elektrycznym i bateriami, ale Hyundai nie chwali się detalami technicznymi, o ile tylko Pony Heritage Series jest w pełni sprawnym samochodem, a nie tylko dziełem sztuki. W bagażniku auta schowano miniaturową, składaną hulajnogę Last Mile Mobility o elektrycznym napędzie, która pozwala na przejechanie do 20 kilometrów z prędkością do 20 kilometrów na godzinę. Samochód na wystawie w Hyundai Motorstudio Busan będzie można obok innych atrakcji oglądać do dwudziestego siódmego czerwca. To pojedynczy projekt: nie ma planów na to, aby coś podobnego mogło trafić od klientów marki.

Skomentuj na forumUdostępnij