Aktualności
21.04.2021

Audi A6 E-Tron Na drodze e-wolucji

W planach Audi na najbliższą przyszłość przybywa samochodów o napędzie elektrycznym, z których coraz więcej przybiera jak najbardziej namacalne kształty. Na otwartą w tym tygodniu wystawę Auto Shanghai przywieziono kilka takich właśnie konceptów i aut seryjnych, a wśród nich zapowiedź zupełnie nowego A6 E-Tron.

Audi dołączyło do producentów samochodów elektrycznych jesienią 2018 roku z crossoverem E-Tron, do którego od tamtego czasu dołączyła sportowa limuzyna E-Tron GT, dzieląca platformę z Porsche Taycanem, E-Tron w nadwoziu Sportback, wydłużony crossover Q2L E-Tron wyłącznie na rynek chińcki oraz crossover Q4 E-Tron, w tym w wydaniu Sportback. Na wystawę w Szanghaju przywieziono zapowiedzi kolejnych elektryków: koncept dużego SUV'a formatu porównywalnego z modelem Q7, który powstał w ramach partnerstwa z chińskim SAIC Motor Corporation oraz koncept elektrycznej limuzyny A6 E-Tron, która prawdopodobnie niewiele będzie różnić się od przyszłej wersji seryjnej.

Audi A6 E-Tron

A6 E-Tron to drugi tego typu koncept, który miał swoją premierę w Chinach. Pierwszy pokazano wiosną 2012 roku na wystawie w Pekinie pod postacią wydłużonego A6 L E-Tron, które legitymowało się hybrydowym układem napędowym i elektrycznym zasięgiem do 80 kilometrów. Nowe, czterodrzwiowe A6 E-Tron o długości 4,96 metra to maszyna już w całości elektryczna, oparta na nowej platformie Premium Platform Electric, która w przyszłości będzie punktem wyjścia dla innych modeli. Auto rozwija kierunek stylistyczny, który obrały dotychczasowe modele z serii E-Tron i korzysta z takich wynalazków, jak adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjne reflektory Digital Matrix LED, tyle światła w technologii OLED, a także systemy jazdy autonomicznej.

Audi A6 E-Tron

Na pokład konceptu miały trafić dwa silniki elektryczne oraz baterie o użytecznej pojemności około 100 kilowatogodzin. Układ napędowy ma generować do 350 kW mocy oraz 800 Nm momentu obrotowego (do 476 koni mechanicznych). Osiągi: przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę w niecałe cztery sekundy i zasięg dochodzący do 700 kilometrów. Baterie będzie można ładować ze stacji o mocy do 270 kW, z pomocą których uzupełnimy energię elektryczną pozwalającą na pokonanie kolejnych 300 kilometrów. Pierwsze, seryjne modele Audi oparte na architekturze Premium Platform Electric mają pojawić się przed końcem przyszłego roku. Niemiecka marka zapowiada, że znajdą się wśród nich między innymi auta segmentów B oraz C, a także wysoko zawieszone SUV'y. Auta te będą produkowane m.in. w nowej fabryce w Changchun w Chinach.

Skomentuj na forumUdostępnij