Lotus Emira GT4 - Proces odrodzenia
Małe coupe Emira, które otworzyło niedawno nowy rozdział w historii brytyjskiego Lotusa, szykuje się do podboju torów wyścigowych. Maszynę będzie można nabyć w wyścigowej specyfikacji klasy GT4, która pozwoli na udział w mistrzostwach europejskich i regionalnych. W pierwszym roku startu auto ma być dostępne w ograniczonej liczbie.
Drogowa Emira zadebiutowała na początku lipca tego roku jako zupełnie nowa maszyna, która za jednym zamachem zastępuje modele serii Elise, Exige oraz Evora. Auto ma być dostępne z wyborem jednego z dwóch silników: klasycznym, V6 o pojemności 3,5 ze sprężarką, przygotowanym na bazie japońskiej jednostki Toyoty oraz rzędową, turbodoładowaną "czwórką", którą w ramach nowego partnerstwa wybrano prosto z katalogu niemieckiego AMG. Wyścigowa Emira klasy GT4 będzie polegać na widlastej "szóste". Auto wejdzie do oferty Lotusa jako następca Evory GT4, która ma na koncie sukcesy w seriach European GT, British GT, Pirelli World Challenge, a także długodystansowych wyścigach w Dubaju, Barcelonie i Sepangu.
Emira GT4 przygotowywana jest wspólnie z zakładami RML Group, które mają na koncie sukcesy w turystykach, różnego rodzaju maszynach GT i prototypach kategorii Le Mans. Kręcąca się do 7,2 tysiąca obrotów na minutę jednostka napędowa dzięki sprężarce Harrop rozwijać ma około 400 koni mechanicznych. Napęd będzie przenoszony na tylne koła za pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz 6-stopniowej przekładni XTrac z łopatkami przy kierownicy. Auto w standardzie ma ważyć jakieś 1260 kilogramów na sucho, a na jego pokładzie znajdzie się między deska rozdzielcza od Motec, tarce i zaciski hamulcowe Alcon, ABS od Boscha, ogumienie Pirelli oraz zgodne z normami FIA wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Zarówno masa własna, jak i moc silnika będą podlegały regulacjom Balance Of Performance, co oznacza, że zależnie od danej serii wyścigowej w imię wyrównania osiągów między różnymi samochodami różnych producentów moc może być ograniczona, a masa zwiększona.
Premiera modelu Emira GT4 w ruchu będzie miała miejsce jeszcze w tym roku na firmowym torze testowym Lotusa w Hethel. Auto ma być gotowe na sezon 2022, w którym miałaby powstać ograniczona liczba egzemplarzy. W roku 2023 produkcja miałaby zostać znacznie zwiększona, zależnie od zainteresowania samochodem. Mając w swoim garażu wyścigową Emirę będzie można pojawić się między innymi w pucharze European GT4 Series. W aktualnym sezonie rywalizują w nim auta marek Alpine, Aston Martin, Audi, BMW, Chevrolet, Ford, McLaren, Mercedes-AMG, Porsche i Toyota, a na innych kontynentach w pucharach GT4 można spotkać również maszyny takich marek, jak Ginetta, KTM, Maserati oraz Sin.
Źródło/zdjęcia: Lotus Cars Lotus Emira GT4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum