Aktualności
02.11.2021

Honda Civic Si Stała gotowość

Już od pierwszego rzutu oka było wiadomo, że Civic Type R nie będzie pozycją przeznaczoną dla wszystkich. Sportowy hatchback z repertuaru Hondy osiąga obecnie grubo przeszło 300 koni mechanicznych i zakłóca krajobraz samym wyglądem. A jeśli ktoś czeka czegoś lżejszego? I na to jest już odpowiedź: to zupełnie nowy Civic Si.

Model w specyfikacji Si to najnowsza, usportowiona ewolucja Civica, który w jedenastej generacji zadebiutował w listopadzie ubiegłego roku (wspomniany wyżej Type R to ciągle generacja dziesiąta, a korzenie samej wersji Si sięgają pierwszej połowy lat osiemdziesiątych i trzeciej generacji). Nowy Civic dopiero rozchodzi się po świecie: wersja Si została pokazana w USA, a zwykły, pięciodrzwiowy Civic w wersji europejskiej ma być dostępny dla klientów japońskiej marki dopiero jesienią przyszłego roku. Civic Si zachowuje powściągliwość jeśli chodzi o projekt karoserii, a jego serce pompuje na przednią oś względnie wysoką, ale rozsądną liczbę koni mechanicznych. Wszystko to ma przemawiać do kierowców najmłodszego pokolenia.

Honda Civic Si

Na potrzeby nowego Civica Si przygotowano zmodernizowany, benzynowy silnik o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem i obowiązkowym systemem VTEC, który wyróżnia się m.in. lżejszym kołem zamachowym i wysoką mocą dostępną w szerszym zakresie obrotów. W amerykańskiej specyfikacji 4-cylindrowy motor może pochwalić się mocą 203 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 260 niutonometrów, który dostępny jest w zakresie 1800-5000 obrotów na minutę. Silnik współpracuje z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów z funkcją automatycznego dopasowania obrotów podczas redukcji prosto z Type R oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Normal, Sport oraz Individual, w którym dostroimy zachowanie auta według własnych upodobań.

Honda Civic Si

Standardem są m.in. 18-calowe felgi, przeprojektowane zawieszenie z elementami rodem z Type R - względem poprzednika zwiększono rozstaw osi i rozstaw kół na obu osiach - oraz wzmocniony układ hamulcowy. Honda chwali się, że to najlepiej prowadzący się Civic Si w historii. To wszystko ma znaleźć odzwierciedlenie również na torze wyścigowym. Już na początku października pochwalono się prototypem wersji wyścigowej, pod którym podpisuje się Team Honda Research West (pierwszy start, w 25 Hours of Thunderhill, już w grudniu). A na targi SEMA Show w Los Angeles w tym tygodniu przyjechano między innymi z prototypem wersji torowej, przeznaczonej na serie aut turystycznych niższego stopnia (na przykład TC Americas), która przygotowywana jest w oddziale Honda Performance Development. Civic Si będzie produkowany w zakładach Hondy w Ontario w Kanadzie.

Skomentuj na forumUdostępnij