Skoda Enyaq Coupe RS iV - Zielona mieszanka
Skoda wydała na świat kolejnego crossovera, w którym łączenie różnych, często bardzo odległych segmentów zaszło wyraźnie za daleko. To model Enyaq Coupe RS iV, auto rodzinne z dwiema parami drzwi o napędzie wyłącznie elektrycznym, które obok bycia królem stylu na swoim wybiegu chce również kusić sportowym zacięciem.
Enyaq to pierwszy model o napędzie elektrycznym w ofercie Skody, który powstał na modułowej platformie MEB rozdawanej wewnętrznie między marki należące do koncernu Volkswagena. Wersji spalinowej nie przewidziano w ogóle, a model seryjny ujawniono we wrześniu 2020 roku. Teraz do rodziny dołączyła druga wersja nadwoziowa: Enyaq Coupe iV, czyli auto z mocno opadającą linią panoramicznego, przyciemnianego dachu, razem z którą spada pojemność bagażnika i miejsce dla pasażerów z tyłu. Bazowe warianty legitymują się mocą od 132 kilowatów w górę i zasięgiem przekraczającym pół tysiąca kilometrów (według norm WLTP), ale nie zebraliśmy się dzisiaj aby skupiać na nich większą uwagę.
Tam, gdzie użytkowanie samochodu wykracza poza zwykłe dojechanie z punku A do punktu B, tam Skoda wysyła specjalne, podrasowane modele o sportowym charakterze, których znakiem rozpoznawczym są litery RS. Do tej pory elektrycznego RS jeszcze nie było. Nowy Enyaq Coupe RS iV przedstawia się jako wariant z efektownymi zderzakami z przodu i z tyłu, podświetlanym grillem (opcja Crystal Face), nowymi felgami, sportowymi fotelami, czarnymi detalami oraz opcjonalnym malowaniem w kolorze Zieleń Mamba, który nie jest dostępny w przypadku pospolitych Enyaqów. Zmieniony kształt nadwozia i zmniejszone opory powietrza sprawiają, że Coupe na jednym ładowaniu baterii może zajechać dalej, niż pierwsza wersja nadwoziowa: do 545 kilometrów najwydajniejszej specyfikacji, którą RS nie jest.
Zwykły Enyaq dostępny jest z jednym silnikiem elektrycznym na przedniej osi lub z dwoma silnikami, po jednym na każdej osi. Z dwoma silnikami mamy do czynienia również w przypadku RS. Maksymalna moc układu napędowego, mierzona przy optymalnej temperaturze, stanie baterii i dostępna tylko przez pewien czas, sięga 220 kilowatów. To prawie trzysta koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 460 niutonometrów. Enyaq Coupe RS iV ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie 6,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną ograniczoną do 180 km/h (to o 20 km/h więcej, niż jakikolwiek inny Enyaq Coupe). Baterie mają pojemność 82 kWh. Zasięg, ceny? Te poznamy w najbliższej przyszłości.
Źródło/zdjęcia: Skoda Auto Skoda Enyaq Coupe RS iV na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum