Aktualności
03.02.2022

Skoda Enyaq Coupe RS iV Zielona mieszanka

Skoda wydała na świat kolejnego crossovera, w którym łączenie różnych, często bardzo odległych segmentów zaszło wyraźnie za daleko. To model Enyaq Coupe RS iV, auto rodzinne z dwiema parami drzwi o napędzie wyłącznie elektrycznym, które obok bycia królem stylu na swoim wybiegu chce również kusić sportowym zacięciem.

Enyaq to pierwszy model o napędzie elektrycznym w ofercie Skody, który powstał na modułowej platformie MEB rozdawanej wewnętrznie między marki należące do koncernu Volkswagena. Wersji spalinowej nie przewidziano w ogóle, a model seryjny ujawniono we wrześniu 2020 roku. Teraz do rodziny dołączyła druga wersja nadwoziowa: Enyaq Coupe iV, czyli auto z mocno opadającą linią panoramicznego, przyciemnianego dachu, razem z którą spada pojemność bagażnika i miejsce dla pasażerów z tyłu. Bazowe warianty legitymują się mocą od 132 kilowatów w górę i zasięgiem przekraczającym pół tysiąca kilometrów (według norm WLTP), ale nie zebraliśmy się dzisiaj aby skupiać na nich większą uwagę.

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Tam, gdzie użytkowanie samochodu wykracza poza zwykłe dojechanie z punku A do punktu B, tam Skoda wysyła specjalne, podrasowane modele o sportowym charakterze, których znakiem rozpoznawczym są litery RS. Do tej pory elektrycznego RS jeszcze nie było. Nowy Enyaq Coupe RS iV przedstawia się jako wariant z efektownymi zderzakami z przodu i z tyłu, podświetlanym grillem (opcja Crystal Face), nowymi felgami, sportowymi fotelami, czarnymi detalami oraz opcjonalnym malowaniem w kolorze Zieleń Mamba, który nie jest dostępny w przypadku pospolitych Enyaqów. Zmieniony kształt nadwozia i zmniejszone opory powietrza sprawiają, że Coupe na jednym ładowaniu baterii może zajechać dalej, niż pierwsza wersja nadwoziowa: do 545 kilometrów najwydajniejszej specyfikacji, którą RS nie jest.

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Zwykły Enyaq dostępny jest z jednym silnikiem elektrycznym na przedniej osi lub z dwoma silnikami, po jednym na każdej osi. Z dwoma silnikami mamy do czynienia również w przypadku RS. Maksymalna moc układu napędowego, mierzona przy optymalnej temperaturze, stanie baterii i dostępna tylko przez pewien czas, sięga 220 kilowatów. To prawie trzysta koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 460 niutonometrów. Enyaq Coupe RS iV ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie 6,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną ograniczoną do 180 km/h (to o 20 km/h więcej, niż jakikolwiek inny Enyaq Coupe). Baterie mają pojemność 82 kWh. Zasięg, ceny? Te poznamy w najbliższej przyszłości.

Skomentuj na forumUdostępnij