Aktualności
08.02.2022

DS E-Tense Performance Analiza behawioralna

DS, luksusowa marka w rodzinie francuskiego Citroena, wraca do konceptu sportowego coupe o nazwie E-Tense, którego pierwsze wcielenie poznaliśmy pięć lat temu. Projekt w najnowszym wydaniu, E-Tense Performance, patrzy w przyszłość jeszcze śmielej i chwali się jeszcze większą mocą, której źródła sięgają mistrzostw świata Formuły E.

DS E-Tense Performance to koncept luksusowego, sportowego grand tourera z jedną parą drzwi o napędzie elektrycznym, który reprezentuje najważniejsze wartości marki w kontekście najbliższej przyszłości. Przyszłość ta jest oczywiście elektryczna. DS od kilku sezonów startuje w mistrzostwach świata elektrycznej Formuły E i to właśnie między innymi na doświadczeniach wyciągniętych z tych startów oparto układ napędowy konceptu. Dla przypomnienia: w przypadku DS E-Tense mieliśmy do czynienia z jednym silnikiem elektrycznym na tylnej osi, który generował do 402 koni mechanicznych oraz 516 niutonometrów i miał pozwalać na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 4,5 sekundy.

DS E-Tense Performance

Tegoroczny E-Tense Performance z oddziału DS Performance to koncept, który w porównaniu do swojego poprzednika przeszedł kompleksową transformację. Coupe stanęło na nowych felgach o średnicy 21 cali z aerodynamicznymi nakładkami, a z przodu zadomowiły się nowe światła z kilkoma setkami LED'ów i trójwymiarowy grill. Samochód zbudowany jest na węglowym kadłubie i do środka zabiera dwie osoby, dla których przygotowano kubełkowe fotele oraz system nagłośnienia Focal Utopia ze specjalnie przygotowanymi głośnikami Scala Utopia Evo. Kierownicę wzorowano na bolidach Formuły E, z której wywodzi się również nowy, elektryczny układ napędowy wprawiający w ruch wszystkie cztery koła i pozwalający na rozwinięcie 100 km/h w zaledwie dwie sekundy.

DS E-Tense Performance

Dwa silniki elektryczne dostarczają wspólnymi siłami okrągłe 600 kW - aż 816 koni mechanicznych! Silnik na przedniej osi generuje do 250 kW, a na tylnej do 350 kW. Maksymalny moment obrotowy na kołach sięga ośmiu tysięcy niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w umieszczonych centralnie bateriach od TotalEnergies i oddziału Saft, które skrywają nowe rozwiązania z zakresu zakresu chemicznego oraz systemów chłodzenia. DS chwali się także niezwykle wydajnym systemem odzyskiwania energii z hamowania o mocy aż 600 kW, przy którym zwykły układ hamulcowy miałby stać się właściwie zbędny, a jego obecność w aucie podyktowana została jedynie kwestiami bezpieczeństwa. Jeszcze w tym miesiącu E-Tense Performance ma wyjechać na pierwsze testy na torze wyścigowym, a później publicznych drogach. Wtedy też poznamy jego dokładne osiągi.

Skomentuj na forumUdostępnij