Aktualności
22.04.2022

Mercedes-Benz EQS SUV Mocne strony

W katalogu Mercedes-Benza pojawił się kolejny elektryk z najwyższej półki jeśli chodzi o rozmiary i luksus. Jest nim duży SUV stojący na tym samym poziomie, co pokazana prawie dokładnie rok temu limuzyna EQS, maszyna wielkości standardowej klasy S. Nowy model nazwano... EQS SUV. Czyżby skończyły się pomysły?

Aktualnie w katalogu Mercedes-Benza, a w niektórych przypadkach również Mercedesa-AMG, znajdziemy w sumie sześć różnych modeli o napędzie wyłącznie elektrycznym: crossovery EQA, EQB, EQC, limuzyny EQE i EQS oraz vana EQV (w najbliższej przyszłości można spodziewać się m.in. terenówki EQG). W tym tygodniu dołączył do nich kolejny model o oznaczeniu EQS, który tym razem jest SUV'em. To odpowiednik spalinowej klasy GLS. Samochód mierzy 5125 milimetrów długości, zależnie od wersji napędowej waży co najmniej 2,5 tony i, zależnie od wybranych opcji, oferuje do trzech rzędów siedzeń. Maszynę oparto na platformie Electric Vehicle Architecture, która już wcześniej posłużyła za bazę dla modeli EQE i EQS.

Zdjęcie Mercedes-Benz EQS SUV

EQS SUV zadebiutował w trzech wersjach napędowych, jako EQS 450 z napędem tylko tylnej osi oraz napędzany na wszystkie cztery koła EQS 450 4Matic i EQS 580 4Matic. Bazowa wersja, według wstępnej specyfikacji europejskiej, oferuje 265 kilowatów oraz 568 niutonometrów. EQS 580 4Matic to maksymalnie 400 kW - 544 koni mechanicznych - i 858 niutonometrów. W każdym przypadku do dyspozycji mamy akumulator o pojemności 107,8 kWh, który ma zapewniać zasięg od 536 do 660 kilometrów w przypadku wersji tylnonapędowej i od 507 do 613 kilometrów w przypadku wersji 4Matic (według norm WLTP). Samochód przystosowano do współpracy ze stacjami szybkiego ładowania z mocą do 200 kW, w przypadku których 15 minut ładowania ma zapewnić energię elektryczną na pokonanie kolejnych 250 kilometrów.

Zdjęcie Mercedes-Benz EQS SUV

Na pokład EQS SUV trafiły między innymi: cyfrowa deska rozdzielcza (w opcji szeroki na całą kabinę MBUX Hyperscreen), system sterowania głosowego rozpoznający 27 języków, najnowsze systemy jazdy zautomatyzowanej, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic, koła skrętne tylnej osi (w standardzie do 4,5 stopnia, w opcji do 10 stopni), kilka trybów jazdy do wyboru (w tym tryb terenowy), reflektory LED High Performance (w opcji Digital Light) oraz opcjonalny, panoramiczny, szklany dach. EQS SUV będzie produkowany w zakładach Mercedes-Benza w miejscowości Tuscaloosa w Alabamie w USA, a jego oficjalna sprzedaż ma rozpocząć się w drugiej połowie tego roku. W marcu tego roku w USA otworzono nową fabrykę akumulatorów Mercedes-Benza, która będzie dostarczała części m.in. do EQS. Duże SUV'y niemieckiej marki produkowane są w Alabamie nieprzerwanie od 1997 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij