Aktualności
28.05.2022

Pagani Huayra NC Specjalna konfiguracja

To już oficjalne: trwająca od ponad jedenastu lat kariera modelu Huayra ze stajni Pagani Automobili dobiega końca. Na koniec września zapowiedziano premierę jego następcy, który na razie ukrywa się pod kryptonimem C10. Huayra ma jednak jeszcze coś do powiedzenia: trwają ostatnie szlify torowej odmiany R, a w ostatnich dniach pokazano one-off NC.

Patrząc na to, co stało się z modelem Zonda, można stwierdzić, że Pagani on-off'ów swoim klientom rzadko odmawia. Liczba unikatowych egzemplarzy Zondy, budowanych od nowa dawno po zakończeniu oficjalnej produkcji lub przygotowywanych na bazie zbudowanych już, starszych egzemplarzy, idzie w dziesiątki. Nie będzie żadnym zaskoczeniem, jeśli tak samo stanie się z modelem Huayra, który zadebiutował w 2011 roku. Coupe otrzymało wtedy podwójnie turbodoładowane V12 od AMG o pojemności prawie sześciu litrów i mocy 730 koni mechanicznych. Od tamtego czasu zmodernizowano właściwie wszystko: podwozie, węglowo-tytanowy kadłub, silnik i wprowadzono do oferty nową skrzynię biegów oraz otwartą wersję nadwoziową.

Zdjęcie Pagani Huayra NC

W ubiegłym roku zadebiutowała torowa Huayra R z wolnossącym V12 o mocy aż 850 koni mechanicznych, a sześć lat temu wylansowano drogowy model Huayra BC, w którym wylądowała m.in. nowa skrzynia biegów i turbodoładowany silnik podkręcony do 764 koni mechanicznych. W międzyczasie pojawiło się kilka edycji specjalnych, limitowane do pięciu sztuk coupe Imola, a także mniej lub bardziej wyróżniające się one-off'y. Huayra NC to najnowszy z nich. Maszynę odsłonięto w tym tygodniu podczas tegorocznej, czwartej edycji Motor Valley Fest w Modenie w regionie Emilia-Romania we Włoszech, na które Pagani Automobili przyprowadziło również trzy inne samochody (Huayra R, Imola oraz Huayra BC). Najnowszą maszynę w ścisłej współpracy z klientem przygotowano w oddziale Pagani Special Projects.

Zdjęcie Pagani Huayra NC

Czym jest Huayra NC? To maszyna z niezliczonymi modyfikacjami natury kosmetycznej i technicznej, od nowego koloru węglowej karoserii oraz pakietu zwiększającego docisk aerodynamiczny zaczynając. Podwójnie turbodoładowane V12, współpracujące z 7-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, podkręcono aż do 830 koni mechanicznych oraz 1080 niutonometrów. Na pokład trafiło przeprojektowane zawieszenie z elektroniczną regulacją oraz ogumienie Pirelli Trofeo R. Masę coupe utrzymano na poziomie tylko 1240 kilogramów. Produkcja modeli z rodziny Huayra jest od samego początku limitowana: 100 coupe, 100 roadsterów, 20 sztuk coupe BC, 40 roadsterów BC, 3 sztuki Tricolore oraz 30 sztuk torowego R plus egzemplarze pokazowe, prototypowe i one-off'y, których w kolejnych latach może przybywać.

Skomentuj na forumUdostępnij