Aktualności

McLaren Artura Trophy - Towarzyskie środowisko

Własne serie wyścigowe, które przyciągają profesjonalistów i amatorów, to coś, co od dekad wyróżnia takie marki, jak Porsche, Ferrari oraz Lamborghini. Mniej znane są wysiłki McLarena, który zbroi się na nowe wydanie swojego markowego pucharu. Wszyscy kierowcy będą startować w nim w modelu Artura Trophy.

Zupełnie nowe coupe Artura Trophy to już druga, wyścigowa maszyna bazująca na drogowej hybrydzie Artura, która zadebiutowała na początku ubiegłego roku. W samochodzie drogowym, zbudowanym na lekkim, węglowym kadłubie (McLaren Carbon Lightweight Architecture), pracuje umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności prawie trzech litrów, z którego płynie jakieś 585 koni mechanicznych. Dzięki bateriom i silnikowi elektrycznemu maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 680 KM... i masa własna auta rośnie do prawie 1400 kilogramów. W przypadku wersji wyścigowej wszystko zostało uproszczone i znacząco odchudzone: do dyspozycji mamy tu tylko silnik spalinowy.

Zdjęcie McLaren Artura Trophy

Artura Trophy bazuje na modelu Artura GT4, który pokazano pod koniec czerwca. Z kilkoma różnicami, zaczynając od uwolnienia się od ograniczeń wynikających z przepisów Balance of Power. W efekcie mamy znacznie więcej mocy i większy docisk aerodynamiczny, które mają zbliżyć wersję Trophy do czasów okrążeń maszyn kategorii GT3. Maksymalna moc widlastej szóstki ma być identyczna z wersją drogową: 585 koni mechanicznych. Samochód będzie przygotowany tak, aby zespoły zainteresowane startami w mistrzostwach GT4 nie musiały kupować drugiej maszyny: wymienny pakiet aerodynamiczny oraz oprogramowanie jednostki napędowej pozwolą na przekształcenie Trophy w pojazd zgodny z wymogami klasy GT4.

Zdjęcie McLaren Artura Trophy

Pierwszy sezon McLaren Trophy wystartuje już w przyszłym roku i będzie adresowany do par kierowców klasy Pro-Am. Seria będzie towarzyszyć mistrzostwom GT World Challenge Europe. Do startu będą dopuszczone również stare modele 570S Trophy, które do tej pory wykorzystywano w pucharze Pure McLaren GT Series. Na pierwszy sezon zaplanowano pięć rund: Paul Ricard w czerwcu, Misano na przełomie czerwca i lipca, Spa-Francorchamps pod koniec lipca, Hockenheim na początku września oraz Barcelona na przełomie września i października. Format dnia wyścigowego: 15 minut prekwalifikacji, 15 minut kwalifikacji oraz 50-minutowy wyścig z obowiązkowym postojem na zmianę kierowcy.

Źródło/zdjęcia: McLaren Automotive McLaren Artura Trophy na forumMcLaren Artura - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij