Aktualności

YangWang U9 - Złożone byty

Chińskie marki dwoją się i troją, coraz większymi liczbami docierają do europejskich granic i coraz śmielej zajmują miejsca w coraz wyższych segmentach. Jedną z tego typu nowości pierwszych dni tego roku jest luksusowa marka YangWang, która zadebiutowała z dużą terenówką oraz sportowym coupe.

Za marką YangWang stoi działająca od dwudziestu lat grupa BYD Auto, która kilka lat temu zawiązała współpracę z Toyotą. Jej samochody będą korzystały z zupełnie nowej platformy napędowej, w której silniki elektryczne znajdują się przy każdym z kół i pracują niezależnie. Dwa pierwsze modele YangWang to luksusowa terenówka U8 oraz sportowe coupe U9. Oba auta chińskiego producenta wyróżniają się stylistyką z nietypowymi projektami oświetlenia oraz obietnicą oszałamiających osiągów. Linie samochodów YangWang powstają pod okiem Wolfganga Eggera, który wcześniej pracował między innymi dla Alfy Romeo, Audi, Lancii oraz Seata i był odpowiedzialny za takie modele, jak Seat Ibiza i Alfa Romeo 8C Competizione. Od prawie sześciu lat Egger jest szefem stylistów w grupie BYD.

Zdjęcie YangWang U9

YangWang nie odkrywa jeszcze wszystkich kart, ale daje dokładnie do zrozumienia, że celuje bardzo wysoko. Terenowy model U8 o długości aż 5,3 metra miałby oferować przeszło 1100 koni mechanicznych, system czterech kół skrętnych, który pozwoli mu na poruszanie się bokiem lub zawrócenie w miejscu oraz system monitorowania i kontroli ciśnienia w oponach, który miałby pozwolić na poruszanie się z prędkościami do 130 km/h z przebitym ogumieniem. Sprint od zera do setki: tylko jakieś trzy sekundy. Coupe U9 będzie korzystało z czterech silników elektrycznych, których moc pozostaje na razie tajemnicą. BYD zapowiada jedynie, że U9 ma rozpędzać się od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie niespełna dwóch sekund.

Zdjęcie YangWang U9

Marka YangWang zadebiutowała na tegorocznej wystawie Guangzhou Auto Show z zamiarem rychłego wejścia na rodzimy rynek. Produkcja modelu U8 miałaby wystartować jeszcze w tym roku, a jego cena miałaby sięgać okrągłego miliona juanów (obecnie to równowartość około 650 tysięcy złotych). W podobnej cenie miałoby być oferowane również coupe U9 z unoszonymi do góry drzwiami, które ma tracić do produkcji w niewiele zmienionej formie. W ubiegłym roku BYD sprzedał na całym świecie ponad 1,86 miliona samochodów. Ponad 911 tysięcy z nich było samochodami o napędzie elektrycznym. Firma obecna jest już na kilku europejskich rynkach - Norwegia, Holandia, Szwecja, Dania, Belgia, Francja, Niemcy - a ich liczba ma w 2023 roku ulec powiększeniu.

Źródło/zdjęcia: BYD Auto, carnewschina.com YangWang U9 na forumYangWang U8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij