BMW X6 M Competition - Świeżo naostrzone
W świecie zdominowanym przez SUV'y przeszło 600-konne potwory nie są już niczym niezwykłym i każdy szanujący się producent tego typu samochodów ma coś takiego w swoim repertuarze. W przypadku BMW możliwości technologiczne marki w tym temacie utożsamia model X6 M, który przeszedł niedawno modernizację.
X6 M, które producent klasyfikuje jako Sports Activity Coupe, w formie znanej do tej pory pojawiło się w ostatniej generacji jesienią 2019 roku, a pierwsze X6 M w ogóle przyszło na świat kilkanaście lat temu, i to od razu z zatrważającą mocą 555 koni mechanicznych. Najnowsze wcielenie oferowano z silnikiem o mocy okrągłych 600 koni mechanicznych, a także w jeszcze mocniejszej wersji Competition. Po tegorocznej modernizacji na placu boju pozostało już tylko X6 M Competition - podobnie, jak w przypadku innych modeli BMW najwyraźniej uznało, że nie będzie rozmieniać się na drobne i słabszej wersji silnikowej nikt, kogo stać na taki samochód tak naprawdę nie potrzebuje. Przy okazji Competition przekształcono w miękką hybrydę z nowymi technologiami na pokładzie.
Motywem przewodnim X6 M Competition pozostaje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litra, które przeszło małe transformacje. Silnik otrzymał wzmocniony zespół korbowy, nowy układ dolotowy, nowe turbosprężarki, zoptymalizowany układ smarowania i został połączony z 8-stopniowym automatem M Steptronic. Po raz pierwszy w BMW tej klasy umieszczono dodatkowy alternator-rozrusznik podpięty pod 48-voltowy akumulator, który na wale korbowym zespolono ze skrzynią biegów. W razie potrzeby dostarcza on dodatkowe 12 KM oraz 200 niutonometrów. Spalinowa, widlasta ósemka generuje do 625 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1800 do 5800 obr/min.
Samochód z napędem obu osi rozpędza się do setki w czasie 3,9 sekundy, do 200 km/h w 13,6 sekundy i rozwija prędkość 250 kilometrów na godzinę (z opcjami - 290 km/h). Po modernizacji X6 M Competition wyróżnia się między innymi także małymi zmianami stylistycznymi, nowymi reflektorami, nowymi felgami o średnicy 22 w standardzie, nowymi lakierami nadwozia, zaktualizowanymi systemami multimedialnymi oraz przeprogramowaną elektroniką, która odpowiada za utrzymanie przyczepności. Samochód dostępny będzie teraz również z rozszerzonymi po raz kolejny pakietami systemów wspomagających kierowcę oraz rozszerzonymi możliwościami integracji ze smartfonami.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW X6 M Competition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum