Porsche 911 S/T - Purystyczna edycja
Porsche świętuje sześćdziesiąte urodziny modelu 911, który produkowany jest nieprzerwanie od 1963 roku. Specjalnie z tej okazji powstało limitowane coupe 911 S/T, którego zdaniem jest scalenie atutów sportowego 911 GT3 z pakietem Touring oraz ekstremalnego 911 GT3 RS pod postacią najlżejszego pojazdu w rodzinie.
Punktem wyjścia dla zupełnie nowego 911 S/T, którego nazwa nawiązuje do lekkiego, wyścigowego 911 ST z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, było 911 GT3 Touring, sportowe coupe w wydaniu incognito, z którego zniknęło między innymi wielkie skrzydło z tyłu (aerodynamiką z w tej części auta zarządza m.in. chowany, ruchomy spoiler, który w S/T uzbrojono w dodatkową listwę Gurney'a). Nowy model rozpoznamy przede wszystkim po głębokich wcięciach w drzwiach i przednich nadkolach, którym towarzyszą dodatkowe łopatki kierujące przepływem powietrza, nowych felgach oraz logotypach na pokrywie komory silnika przypominających o sześćdziesiątych urodzinach 911. Na chętnych będzie czekał opcjonalny pakiet stylistyczny Heritage Design, sprowadzający się do dodatkowych grafik na karoserii (na przykład numer startowy od 0 do 99 na boku), a także jubileuszowy zegarek Chronograph 1 z tytanową kopertą prosto od Porsche Design.
911 S/T jest najlżejszym 911 w obecnej generacji 992: auto w stanie gotowym do jazdy z wszystkimi płynami na pokładzie waży 1380 kilogramów. Przednia pokrywa, dach, przednie błotniki, drzwi, klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, stabilizator tylnej osi oraz jej usztywnienia zostały wykonane z włókien węglowych. W standardzie znalazły się lekkie felgi z magnezu, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, lekki akumulator litowo-jonowy oraz odchudzone szyby. Kolejne kilogramy zrzucono dzięki ograniczonej izolacji, pominięciu skrętnej tylnej osi oraz zmniejszeniu wagi układu napędowego z wolnossącym silnikiem i manualną przekładnią, która przenosi całą moc wyłącznie na tylne koła. W efekcie coupe 911 S/T jest o około 40 kilogramów lżejsze od modelu 911 GT3 Touring z ręczną skrzynią biegów.
Specjalnie dla 911 S/T opracowano nowe, lekkie sprzęgło łączone z jednomasowym kołem zamachowym oraz ręczną skrzynią o sześciu biegach ze skróconymi przełożeniami, co zauważalnie zwiększa elastyczność silnika w całym zakresie obrotów. Za tylną osią pracuje 6-cylindrowy, wolnossący boxer o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto 525 koni mechanicznych. Silnik kręci się aż do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę! Coupe rozpędza się od zera do setki w 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 300 kilometrów na godzinę. Produkcja modelu 911 S/T będzie limitowana do 1963 egzemplarzy. Jego ceny na rynku polskim zaczynają się od około 1,62 miliona złotych. Samochód można już zamawiać. Na zegarek Chronograph 1 trzeba będzie wydać 61,7 tysiąca złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 S/T na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum