Aktualności
23.01.2024

YangWang U7 Trzeci element

YangWang, marka premium należąca do chińskiego BYD Auto, w ramach której poznaliśmy już luksusową terenówkę oraz super sportowe coupe, kontynuuje rozbudowę swojej oferty. Trzecim, elektrycznym modelem w jej dorobku, który ma wejść wkrótce do produkcji seryjnej, będzie limuzyna o oznaczeniu U7.

BYD Auto, które działa od przeszło dwudziestu lat, w Europie nie powinno być już nikomu obce. Obecnie to największy na świecie producent samochodów hybrydowych i elektrycznych. Chińska marka już kilkanaście lat temu próbowała wejść od Polski, a obecnie z zupełnie nową ofertą pozwala sobie na coraz więcej (w tym miesiącu ogłoszono oficjalne partnerstwo z tegorocznymi mistrzostwami Europy w piłce nożnej). Od kilku lat pracuje również nad samochodami z wyższej półki, z myślą o których utworzono osobną markę YangWang. Rok temu zaprezentowano pod nią dwa pierwsze modele o napędzie elektrycznym: luksusową terenówkę U8 oraz super sportowe coupe U9 z nietypowym zawieszeniem, które w razie potrzeby miałoby zapewnić... jazdę na trzech kołach lub przeskoczenie niewielkiej przeszkody.

Zdjęcie YangWang U7

Trzecim modelem w krótkiej karierze YangWang została limuzyna o oznaczeniu U7. Samochód bazuje na tej samej platformie, co poprzednie dwa, a za jego wygląd odpowiada jeden z niemieckich specjalistów, który wcześniej pracował dla Alfy Romeo, Lancii, Audi oraz Lamborghini (Wolfgang Egger, zatrudniony w BYD od 2017 roku). YangWang U7 o długości przeszło pięciu metrów w najmocniejszej wersji będzie wykorzystywał cztery silniki elektryczne, dzięki którym moc jego układu napędowego przekroczy tysiąc koni mechanicznych (nie wykluczone, że umożliwią one zawracanie w miejscu, co ma być jedną z możliwości w U9). O innych wersjach napędowych, łącznie z opcją instalacji silnika spalinowego w roli generatora, który będzie ładował baterie, marka na razie nie informuje.

Zdjęcie YangWang U7

Model U7 ma trafić do sprzedaży na terenie Chin jeszcze w tym roku. Cena? Około milion yuanów - w przeliczeniu według aktualnych kursów walut to co najmniej 565 tysięcy złotych! W tym roku do sprzedaży ma trafić także co najmniej 1300-konne coupe U9, które z bateriami o pojemności 100 kilowatogodzin miałby pochwalić się zasięgiem dochodzącym aż do 700 kilometrów (według chińskich norm CLTC). Podobne plany dotyczą terenówki U8, która ma dysponować mocą przeszło 1100 koni mechanicznych i być klasą samą w sobie. Samochody YangWang mają pojawić się w przyszłości również w Europie, ale najprawdopodobniej trafią tu pod zupełnie innymi nazwami.

Skomentuj na forumUdostępnij