Aktualności
12.02.2024

Aston Martin Vantage Umocnienie stanowiska

Aston Martin odsłonił nowe wcielenie sportowego coupe Vantage, które jest zapowiadane jako najbardziej skupiony na kierowcy model z rodziny Vantage w jej 74-letniej historii. Taki właśnie charakter ma podkreślać jednoczesna prezentacja wersji wyścigowej w specyfikacji GT3, która ruszy do boju w długodystansowych mistrzostwach świata.

Z zewnątrz nowy Vantage nie różni się zbytnio od poprzedniej serii, która debiutowała pod koniec 2017 roku, szczególnie jeśli chodzi o projekt tylnej części karoserii. Z przodu króluje ogromny wlot powietrza, powiększone światła, nisko opadająca maska z otworami wentylacyjnymi i węglowy splitter. Pod spodem skrywa się wiele nowości: silnik od AMG, który na mocy nowego porozumienia poddano w Aston Martinie sporym modyfikacjom, adaptacyjne amortyzatory Bilstein DTX, elektroniczny dyferencjał tylej osi, po raz pierwszy przygotowane specjalnie dla Vantage ogumienie Michelin na 21-calowych felgach - letnie Pilot Sport S 5 AML i zimowe Pilot Alpin 5 AML - oraz zupełnie nowa kabina i system infotainment, które czerpią pełnymi garściami z pokazanego w ubiegłym roku DB12.

Zdjęcie Aston Martin Vantage

Podwójnie turbodoładowane, budowane ręcznie V8 o pojemności czterech litrów produkuje teraz aż 665 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. To aż o 155 KM i 115 Nm więcej od poprzedniego Vantage! Jednostkę napędową połączono z 8-stopniowym automatem ZF ze skróconym przełożeniem przekładni głównej i nową elektroniką. Do coupe wprowadzono nowy system kontroli szybkiego startu, nowy program ESP z regulacją, regulowaną kontrolę trakcji z opcją wyłączenia, zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy, ABS z systemem Brake Slip Control oraz opcjonalne, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które redukują nieresorowaną masę o 27 kilogramów. Coupe bazujące na aluminiowej platformie, której sztywność podczas pokonywania zakrętów zwiększono prawie o jedną trzecią, waży na sucho 1605 kilogramów.

Zdjęcie Aston Martin Vantage

Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy, w tym tryb jazdy po mokrej nawierzchni oraz tryb jazdy po torze wyścigowym. Nowy Vantage, w którym napęd tradycyjnie przenoszony jest wyłącznie na tylne koła, ma miażdżyć osiągami: sprint od zera do setki w 3,5 sekundy i prędkość maksymalna 325 kilometrów na godzinę. Produkcja modelu ruszy jeszcze w tym kwartale, a pierwsze egzemplarze zostaną oddane w ręce właścicieli w drugim kwartale tego roku. Opcje: kolory karoserii z katalogu oddziału Q, karbonowy pakiet nadwoziowy, przyciemniane światła z tyłu, węglowe fotele oraz nagłośnienie Bowers & Wilkins o mocy 1170 W z piętnastoma głośnikami. Cena nowego Vantage nie jest jeszcze znana (różne źródła mówią o przedziale 145-165 tysięcy funtów, co najmniej 730 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij