Aktualności
30.05.2024

BMW M4 GT3 Evo Pierwsza liga

Nieustający wyścig zbrojeń w wyścigowej kategorii GT3, która w tym roku awansowała do długodystansowych mistrzostw świata, przeniósł się w tym tygodniu na słynne Nordschleife i 24-godzinną batalię. BMW, będące jednym z faworytów, wykorzystało to do premiery zmodernizowanego M4 GT3 Evo na sezon 2025.

Na liście startowej do tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife znalazły się tylko trzy zespoły z modelem M4 GT3, który wyjechał na tory wyścigowe całego świata w sezonie 2022. Przed wyścigiem, który będzie miał miejsce z soboty na niedzielę, na miejscu zaprezentowano zupełnie nowe, gruntownie zmodernizowane M4 GT3 Evo, którego testy trwają już od kilkunastu miesięcy (obok swoją premierę miało również nowe M4 GT4 Evo niższej kategorii, o którym więcej dowiemy się za miesiąc na Spa-Francorchamps). BMW podkreśla, że wszystkie modernizacje przeprowadzono po szczegółowych konsultacjach z zespołami, które korzystają z modelu pierwszej serii. W ramach prac zaadresowano przede wszystkim łatwość obsługi pojazdu, jego wydajność i niezawodność, co ma sprowadzić się między innymi do zredukowanych kosztów obsługi, poprawy balansu aerodynamicznego i redukcji zużycia ogumienia.

Zdjęcie BMW M4 GT3 Evo

Zmodernizowany model Evo, który będzie do wzięcia za 578 tysięcy euro plus podatki (prawie 2,5 miliona złotych), rozpoznamy przede wszystkim po nowych światłach z przodu i z tyłu, które odpowiadają ostatnim zmianom wprowadzonym w drogowych modelach produkowanych seryjnie. Nowością są zmniejszone, opływowe lusterka boczne, większe wyloty powietrza w przednich nadkolach, zmienione nastawy tylnego skrzydła oraz znacznie lżejsze malowanie auta w barwach oddziału BMW M z matową, czarną sekcją przed kierowcą z odsłoniętymi panelami z włókien węglowych (marka sięgnęła po katodowe powlekanie zanurzeniowe zamiast tradycyjnego malowania). Nowe są również stabilizatory zawieszenia na obu osiach, powiększone tarcze hamulcowe oraz łatwiejszy do regulacji mechanizm różnicowy. Wszystkie modernizacje pozwoliły na symboliczną redukcję masy własnej.

Zdjęcie BMW M4 GT3 Evo

M4 GT3 Evo o długości przeszło pięciu metrów i szerokości przeszło dwóch metrów zasila podwójnie turbodoładowany silnik z sześcioma cylindrami w rzędzie o pojemności trzech litrów. Jednostka współpracuje z 6-stopniową przekładnią X-Trac, która wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła. Maszyna rozwija do około 590 koni mechanicznych, zależnie od przepisów danej serii wyścigowej i regulacji Balance of Performance. Nowe M4 będzie gotowe do ścigania w sezonie 2025. Oczekiwania są ogromne. Poprzednik ma na koncie między innymi tytuły mistrzowskie DTM w sezonie 2022, tytuły mistrzowskie w IMSA SportsCar Championship w latach 2022 i 2023, wygraną w 24-godzinnym Spa-Francorchamps, 24-godzinnym Dubaju, 9-godzinnym Kyalami, 8-godzinnym Indianapolis oraz pierwszą wygraną w swojej klasie w World Endurance Championship (Imola w kwietniu tego roku).

Skomentuj na forumUdostępnij