Maserati GT2 Stradale - Wymagający entuzjasta
Dołączenie Maserati do europejskich mistrzostw klasy GT2 przyniosło korzyści obu stronom i nie tylko. Auta włoskiej marki w przyszłym roku mają powiększyć grid do rekordowej liczby co najmniej dwudziestu maszyn, a odwiedzając salony sprzedaży będzie można pokusić się o zamówienie spokrewnionego z nimi coupe GT2 Stradale.
Wzmożona aktywność Maserati opiera się na sportowym modelu MC20, który zadebiutował w 2020 roku. Coupe budowane jest na węglowym kadłubie, a do jego napędu zaprzęgnięto umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V6 typu Nettuno o pojemności trzech litrów i mocy 630 koni mechanicznych. W ciągu czterech lat do coupe dołączył roadster MC20 Cielo, wyścigowe MC20 GT2, przeznaczone wyłącznie na tory wyścigowe MCXtrema oraz kilka edycji limitowanych drogowego MC20, jak Icona, Leggenda czy Tributo Modenese. W przyszłym roku ma być gotowe elektryczne MC20 Folgore, a w tym roku ofertę powiększyło ekstremalne GT2 Stradale. Drogowa maszyna z Modeny wywodzi się bezpośrednio z wyścigowego MC20 GT2, którym w tym roku w pucharze GT2 European Series udało się wygrać na torach Paul Ricard, Misano oraz Spa-Francorchamps.
Dwuosobowe GT2 Stradale rozpoznamy przede wszystkim po karoserii z dużym skrzydłem z tyłu, splitterem z przodu, wentylowaną przednią maską i mocowanych centralnie 20-calowych felgach. Docisk aerodynamiczny przy prędkości 280 km/h względem standardowego MC20 podniesiono ze 145 aż do około 500 kilogramów, a masę własną auta zredukowano o co najmniej 60 kilogramów. W środku znalazły się nowe, węglowe fotele przygotowane wspólne z firmą Sabelt, tapicerka z Alcantary oraz zmodyfikowana kierownica. W ramach opcjonalnych pakietów przygotowano m.in. ramę pomocniczą do mocowania wielopunktowych pasów bezpieczeństwa, semislicki od Michelina, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego oraz przeprogramowane tryby jazdy, w tym zupełnie nowy Corsa Evo z czterema poziomami do wyboru, które na życzenie kierowcy redukują ingerencje elektronicznych pomocników (kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, ABS).
Coupe dostało zmodyfikowane zawieszenie na wzór wyścigowego MC20 GT2, 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która przenosi napęd na tylną oś, najnowszą generację systemu multimedialnego Maserati Intelligent Assistant, a w opcji między innymi węglowo-ceramicne tarcze hamulcowe od Brembo oraz nagłośnienie Sonus Faber. Nettuno przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę generuje 640 koni mechanicznych, o 10 koni więcej, niż w zwykłym MC20. Maksymalny moment obrotowy sięga 720 niutonometrów (10 Nm mniej). Na sucho GT2 Stradale waży 1365 kilogramów, stosunek mocy do masy względem zwykłego MC20 poprawiono z około 427 do 469 koni mechanicznych na tonę. Coupe ma rozpędzać się do setki w 2,8 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 324 kilometrów na godzinę. Standardem będą cztery różne tryby jazdy: Wet, GT, Sport oraz Corsa.
Źródło/zdjęcia: Maserati Maserati GT2 Stradale na forumMaserati MC20 - prezentacjaMaserati MC20 GT2 - prezentacjaMaserati MCXtrema - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum