Land Rover Defender Works V8 - Klasyczne zagranie
Czy pamiętacie limitowanego Defendera z przeszło 400-konnym silnikiem V8, który kilka lat temu świętował siedemdziesiąte urodziny marki Land Rover? Brytyjski klasyk wraca do oferty jako dzieło inżynierów oddziału Land Rover Classic w ramach programu Works Bespoke, który pozwoli na zdobycie samochodu przygotowanego według indywidualnych potrzeb.
Land Rover zakończył produkcję Defendera w klasycznym formacie na początku 2016 roku i to właśnie na ostatnich, najnowszych egzemplarzach z lat 2012-2016 oparty będzie kolejny Defender V8 z programu Works Bespoke (poprzedni został wylansowany sześć lat temu). Zespół Land Rover Classic będzie samodzielnie wybierał egzemplarze, które zostaną poddane pieczołowitej renowacji i modernizacji. Do wyboru będą dwa klasyczne warianty nadwozia: krótki, trzydrzwiowy Defender 90 oraz długi, pięciodrzwiowy Defender 110. Klienci będą mieli do wyboru nowe kolory karoserii, nowe opcje wyposażenia dodatkowego (bagażnik dachowy, drabinki, oświetlenie i wiele innych), nowe opcje wykończenia oraz felgi w rozmiarze od szesnastu do osiemnastu cali.
Nowości w środku i na zewnątrz obejmują między innymi światła w technologii LED, wymienione fotele (w opcji fotele Recaro), system multimedialny z 3,5-calowym ekranem dotykowym, układ hamulcowy z podzespołami firmy Alcon, ogumienie przeznaczone na grząski teren, a także zmodernizowane zawieszenie ze sprężynami i stabilizatorami Eibach oraz amortyzatorami Bilstein. Daniem głównym będzie oczywiście widlasta ósemka. Wolnossący silnik o pojemności pięciu litrów połączono z 8-stopniowym automatem produkcji ZF oraz systemem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła z dwustopniową skrzynią rozdzielczą, oraz wzmocnionymi mechanizmami różnicowymi na obu osiach i mechanizmem centralnym.
Moc silnika dochodzi do 411 koni mechanicznych przy sześciu tysiącach obrotów na minutę, a maksymalny moment obrotowy sięga 515 niutonometrów. Defender V8 będzie rozpędzał się od zera do 60 mil na godzinę w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna sięgnie 106 mph (ponad 170 kilometrów na godzinę). Ceny modelu na terenie Wielkiej Brytanii, nie wliczając podatków, będą zaczynały się od 190 tysięcy funtów za czteroosobowego Defendera 90 i kończyły na 204 tysiącach funtów na siedmioosobowym Defenderze 110 (aktualnie to przedział od około 975 tysięcy do 1,05 miliona złotych). Obsługą klientów Land Rover Classic zajmą się zespoły z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
Źródło/zdjęcia: Land Rover Land Rover Defender Works V8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum