Aktualności

Mercedes-AMG One - Ponownie na Nordschleife

Gdy na Nürburgringu pojawia się AMG One z całą świtą, wiedzcie, że coś się dzieje. Niemiecka maszyna, bazująca na technologiach prosto z Formuły 1, w końcówce września po raz kolejny zaatakowała Nordschleife. Efekt? Poprawka własnego rekordu okrążenia o kilka sekund i status pierwszego, drogowego auta, które zeszło poniżej 6:30!

AMG One jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem drogowym w przeszło 130-letniej historii Mercedes-Benza. Maszynę wyposażono w hybrydowy układ napędowy z 1,6-litrowym, turbodoładowanym V6 wywodzącym się wprost z Formuły 1, w której obowiązują 1,6-litrowe V6, które rozwija 574 koni mechanicznych. Kolejne 611 koni mechanicznych pochodzi z czterech silników elektrycznych - maksymalna moc układu napędowego przekracza 1060 koni mechanicznych przy masie własnej auta na poziomie niespełna 1,7 tony! Samochód jako koncept Project One został pokazany już w 2017 roku. Pięć lat później zadebiutowało AMG One gotowe do produkcji seryjnej, którą ograniczono do 275 egzemplarzy.

Zdjęcie Mercedes-AMG One

Dwa lata temu AMG One pojawiło się na słynnym Nürburgring Nordschleife z zamiarem ustanowienia nowego rekordu okrążenia wśród samochodów drogowych. Rekordowy wynik: 6 minut i 35,183 sekundy na odcinku 20832 metrów. Warunki podczas bicia rekordu nie były jednak idealne i od samego początku było wiadomo, że zostało jeszcze pole do poprawy. W tym roku zespół Mercedesa-AMG sprowadził coupe One na Nordschleife ponownie. Sam tor w ostatnich miesiącach przeszedł modernizacje, które wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa... i zmniejszenie prędkości w niektórych zakrętach, co może kosztować dodatkowe ułamki sekund. Za kierownicą ponownie zasiadł Maro Engel, zawodowy kierowca wyścigowy i wieloletni ambasador marki z wygraną w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu na swoim koncie.

Zdjęcie Mercedes-AMG One

Początkowo próbie poprawienia własnego rekordu nie sprzyjała pogoda, ale wszystko ułożyło się 23 września. Temperatura powietrza sięgała 15 stopni Celsjusza, temperatura toru 20 stopni, a na całej długości nawierzchnia była sucha. Na trzecim okrążeniu Engel wykręcił pod okiem oficjalnego sprzętu pomiarowego i niezależnych obserwatorów nowy rekord: sześć minut i 29,09 sekundy! To o 6,093 sekundy szybciej, niż poprzednio. To również pierwszy rekord samochodu drogowego, któremu udało się zejść poniżej sześciu i pół minuty. Czerwona sztuka AMG One pracowała w trybie Race Plus, w którym obniżone i usztywnione zostaje zawieszenie, a układ Drag Reduction System, sterujący klapami w przednich nadkolach i płatami tylnego skrzydła, aktywowany jest ręcznie przez kierowcę. Samochód korzystał z instalowanego w standardzie ogumienia Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG One na forumMercedes-AMG One - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij