Mercedes-AMG One - Ponownie na Nordschleife
Gdy na Nürburgringu pojawia się AMG One z całą świtą, wiedzcie, że coś się dzieje. Niemiecka maszyna, bazująca na technologiach prosto z Formuły 1, w końcówce września po raz kolejny zaatakowała Nordschleife. Efekt? Poprawka własnego rekordu okrążenia o kilka sekund i status pierwszego, drogowego auta, które zeszło poniżej 6:30!
AMG One jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem drogowym w przeszło 130-letniej historii Mercedes-Benza. Maszynę wyposażono w hybrydowy układ napędowy z 1,6-litrowym, turbodoładowanym V6 wywodzącym się wprost z Formuły 1, w której obowiązują 1,6-litrowe V6, które rozwija 574 koni mechanicznych. Kolejne 611 koni mechanicznych pochodzi z czterech silników elektrycznych - maksymalna moc układu napędowego przekracza 1060 koni mechanicznych przy masie własnej auta na poziomie niespełna 1,7 tony! Samochód jako koncept Project One został pokazany już w 2017 roku. Pięć lat później zadebiutowało AMG One gotowe do produkcji seryjnej, którą ograniczono do 275 egzemplarzy.
Dwa lata temu AMG One pojawiło się na słynnym Nürburgring Nordschleife z zamiarem ustanowienia nowego rekordu okrążenia wśród samochodów drogowych. Rekordowy wynik: 6 minut i 35,183 sekundy na odcinku 20832 metrów. Warunki podczas bicia rekordu nie były jednak idealne i od samego początku było wiadomo, że zostało jeszcze pole do poprawy. W tym roku zespół Mercedesa-AMG sprowadził coupe One na Nordschleife ponownie. Sam tor w ostatnich miesiącach przeszedł modernizacje, które wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa... i zmniejszenie prędkości w niektórych zakrętach, co może kosztować dodatkowe ułamki sekund. Za kierownicą ponownie zasiadł Maro Engel, zawodowy kierowca wyścigowy i wieloletni ambasador marki z wygraną w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu na swoim koncie.
Początkowo próbie poprawienia własnego rekordu nie sprzyjała pogoda, ale wszystko ułożyło się 23 września. Temperatura powietrza sięgała 15 stopni Celsjusza, temperatura toru 20 stopni, a na całej długości nawierzchnia była sucha. Na trzecim okrążeniu Engel wykręcił pod okiem oficjalnego sprzętu pomiarowego i niezależnych obserwatorów nowy rekord: sześć minut i 29,09 sekundy! To o 6,093 sekundy szybciej, niż poprzednio. To również pierwszy rekord samochodu drogowego, któremu udało się zejść poniżej sześciu i pół minuty. Czerwona sztuka AMG One pracowała w trybie Race Plus, w którym obniżone i usztywnione zostaje zawieszenie, a układ Drag Reduction System, sterujący klapami w przednich nadkolach i płatami tylnego skrzydła, aktywowany jest ręcznie przez kierowcę. Samochód korzystał z instalowanego w standardzie ogumienia Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG One na forumMercedes-AMG One - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum