
Bugatti Tourbillon - Equipe Pur Sang
Czy zamówiliście już swojego Tourbillona i cierpliwie czekacie na rozpoczęcie realizacji zamówienia przez Bugatti oraz finalizację konfiguracji swojego idealnego egzemplarza? Świetnie się składa: twórcy auta zaprezentowali właśnie opcjonalną specyfikację Equipe Pur Sang, która wzniesie status samochodu i jego właściciela na jeszcze wyższy poziom.
Tourbillon zadebiutował w ubiegłym roku jako limitowany do 250 egzemplarzy następca Chirona i pierwszy zupełnie nowy model pokazany po połączeniu Bugatti Automobiles z chorwackim Rimac Automobili. Niezwykły popis możliwości technologicznych całej grupy Volkswagena, do której Bugatti należy od drugiej połowy lat osiemdziesiątych, zbudowano na nowej platformie i wyposażono w sumie w cztery silniki: trzy silniki elektryczne z przodu i z tyłu oraz umieszczone centralnie, sensacyjne, wolnossące, spalinowe V16 o pojemności 8,3 litra, które zostało opracowane na specjalne zamówienie przez Coswortha. Tym samym pożegnano się z poczwórnie turbodoładowanym, ośmiolitrowym silnikiem W16, który napędzał wszystkie współczesne maszyny Bugatti od Veryona po Chirona oraz jeszcze bardziej limitowane modele Divo, Centodieci, La Voiture Noire, W16 Mistral i torowego potwora Bolide.

Bugatti prowadzi już indywidualne sesje konfiguracji przyszłych egzemplarzy, z których każdy może zostać poddany daleko idącej personalizacji. Fabrycznie przygotowano również liczne opcje, a wśród nich pakiet Equipe Pur Sang, który ma nawiązywać do samochodów wyścigowych i historycznych modeli Bugatti z okresu przed drugą wojną światową. Znaki szczególne: wydech zakończony ośmioma okrągłymi końcówkami, przeprojektowany przedni pas z dolną partią w nagim karbonie, odsłonięcie panele z włókien węglowych na progach, pokrywie komory silnika, na tylnym pasie oraz w kabinie, tylne skrzydło uzbrojone w dodatkowe płaty po bokach, przeprojektowany dyfuzor, felgi kierunkowe o średnicy 20 cali z przodu i 21 z tyłu, które uspokajają przepływ powietrza i usprawniają pracę układu chłodzenia, sportowe fotele Performance oraz kabina obszyta niemal w całości Alcantarą.

Silnik spalinowy Tourbillona generuje okrągłe tysiąc koni mechanicznych, a cały hybrydowy układ napędowy ma produkować w sumie maksymalnie 1800 koni mechanicznych oraz 2300 niutonometrów. Dzięki lekkiej platformie z włókien węglowych oraz różnego rodzaju rozwiązaniom konstrukcyjnym samochód waży niecałe dwie tony. Sprint od zera do setki zajmować na tylko dwie sekundy, od zera do 200 km/h pięć sekund, od zera do 300 km/h dziesięć sekund i od zera do 400 km/h w dwadzieścia pięć sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 445 kilometrów na godzinę. Akumulatory o pojemności prawie 25 kilowatogodzin mają zapewnić elektryczny zasięg do 60 kilometrów. Bugatti wycenia swoje najnowsze dzieło na co najmniej 3,8 miliona euro za sztukę - od szesnastu milionów złotych w górę! Dziesięć egzemplarzy mieli zamówić klienci z Polski.
Źródło/zdjęcia: Bugatti Bugatti Tourbillon na forumBugatti Tourbillon - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum