
Lexus IS 500 - Ultimate Edition
Czy szukacie wolnossącego V8 w luksusowej limuzynie o sportowym zacięciu? Nic z tego. W segmencie rządzą turbosprężarki, a jedynym modelem pasującym do takich wymagań jest Lexus IS, którego od kilku już lat nie ma w Europie. Jego kariera w innych częściach świata również dobiega końca: oto limitowany IS 500 Ultimate Edition.
Limuzyna IS to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Lexusa. Pierwsza generacja debiutowała w 1999 roku, od którego na całym świecie w przeszło czterdziestu krajach i regionach rozeszło się ponad 1,3 miliona egzemplarzy. Kilkanaście lat temu do sprzedaży wprowadzono trzecią generację, dostępną z silnikami spalinowymi solo lub w systemie hybrydowym, która od nowości przeszła już kilka znaczących modernizacji. Po ostatniej, przeprowadzonej prawie pięć lat temu, auto zniknęło na stałe między innymi z Europy. Głównym rynkiem zbytu pozostała Ameryka Północna, która kilka lat temu otrzymała usportowioną, tylnonapędową odmianę IS 500 F Sport Performance. Teraz jej śladami podąża limitowany IS 500 Ultimate Edition.

IS jest ostatnią na rynku limuzyną z wolnossącym silnikiem w układzie V8. Wyjątkowy motor, pięciolitrowa jednostka typu 2UR-GSE, w IS 500 legitymuje się maksymalną mocą 479 koni mechanicznych (472 hp według norm amerykańskich), oraz maksymalnym momentem obrotowym 495 niutonometrów. Widlasta ósemka połączona jest z automatyczną skrzynią biegów Sport Direct Shift o ośmiu przełożeniach, która wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła. Ultimate Edition wyposażono między innymi w układ hamulcowy z elementami od Brembo, wliczając 380-milimetrowe tarcze i czerwone zaciski, 19-calowe, kute felgi aluminiowe od BBS w kolorze czarnym oraz najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy.

Tak samo, jak w F Sport Performance - na zdjęciu powyżej - znajdziemy w Ultimate Edition wybrzuszoną pokrywę komory silnika, dodatki aerodynamiczne, cztery końcówki wydechu i nowości kolorystyczne. Dla auta przyszykowano nowy, szary kolor Wind, a kabinę wykończono w odcieniach czerni i czerwieni. Lexus sięgnął m.in. po sportową kierownicę, wzorowaną na tej z coupe LFA, analogowy zegar, tabliczki znamionowe i unikatowe animacje w systemie multimedialnym. IS 500 Ultimate Edition powstanie w liczbie ograniczonej do 500 egzemplarzy i dostępny będzie na północnoamerykańskim rynku już jesienią jako model rocznikowy 2025. Jego cena nie jest jeszcze znana (IS 500 F Sport Performance dostępny jest od 60,6 tysięcy dolarów).
Źródło/zdjęcia: Lexus Lexus IS 500 Ultimate Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum