Cesare Isotta i Oreste Fraschini zaczynali w 1899 roku od importu zagranicznych automobili do Włoch, francuskich marek Mors i Renault. Po kilku latach rozpoczęli produkcję własnych samochodów, przede wszystkim dużych i luksusowych. W roku 1910 firma jako pierwsza na świecie wprowadziła do sprzedaży model z hamulcami na wszystkich czterech kołach, a moc jej silników doszła aż do 100 KM. W czasie pierwszej wojny światowej trudniła się produkcją lotniczych silników V12 i V18. Po wojnie IF jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny model z silnikiem ośmiocylindrowym, słynne Tipo 8, które ewoluowało przez kilkanaście lat. Modele tej serii należały do najdroższych i najbardziej luksusowych automobili na świecie. Ich produkcja trwała do 1936 roku, po którym skupiono się na silnikach lotniczych i samochodach ciężarowych. Od tamtego czasu Isotta Fraschini przeszła przez liczne ręce i przekształcenia, w trakcie których powstało kilka prototypów nowych samochodów, ostatnie pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Żaden z nich nie wszedł jednak do produkcji.
Samochody marki Isotta Fraschini