Abarth Works Museum
Carlo Abarth, były, motocyklowy kierowca wyścigowy, otworzył w Turynie pod koniec 1949 roku zakład firmowany własnym nazwiskiem. Firma od samego początku skupiała się na autach sportowych i wyścigowych, a wkrótce po starcie zajęła się także produkcją dodatkowego wyposażenia dla licznych modeli Fiata. Zakład, który współpracował również z firmą Simca, dzięki własnym konstrukcjom i sukcesom w sporcie stał się szybko rozpoznawalny. Fiat, z którym firma była związana najmocniej, przejął ją latem 1971 roku.
Pod skrzydłami nowego właściciela zakład zwolnił swoje tempo, a nazwa Abarth zaczęła pojawiać się tylko jako dodatek do sportowych i rajdowych Fiatów. Jako marka wróciła na rynek dopiero w marcu 2007 roku jako fabryczny tuner Fiata.
Jednym z fabrycznych, rajdowych kierowców Abartha w ostatnim okresie świetności marki był Guy Moerenhout, który od roku 1971 prowadził także własny warsztat dedykowany marce. W ciągu kilku dekad zgromadził imponującą kolekcję samochodów i podzespołów, a w roku 1997 w miejscowości Lier w Belgii otworzył muzeum (Abarth Works Museum). Obok modeli Fiata i Abartha, niejednokrotnie bardzo wyjątkowych, można tam znaleźć także auta marki Lancia, Łada, FSO i Polski Fiat. Oto 196-zdjęciowa fotorelacja z wizyty w Abarth Works Museum w lipcu 2012 roku:
Zdjęcia: Alexander Glorieux, Auto Puzzles.