MG K4 Le Mans
W roku 2001 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w barwach zespołu MG Sport & Racing w dwóch egzemplarzach wystartował prototyp EX257, ktory oparto na podwoziu Lola B01/60. Maszyny z 4-cylindrowymi, 2-litrowymi silnikami z turbodoładowaniem od MG nie dojechały do mety, ale nie zniechęciło to marki, która rok później wystawiła trzy sztuki... z identycznym rezultatem. Podobnie było w roku 2003 i 2004 i dopiero w sezonie 2005 nowy model o oznaczeniu EX264 z widlastą ósemką Judd dojechał do mety jako dwudziesty.
Do tego czasu MG marzyło się nie tylko zaznaczenie swojej obecności w grupie prototypów, ale również wśród samochodów klasy GT, z myślą o której powstał projekt F4 LM. Samochód miał być przygotowywany przez MG Sport & Racing we współpracy z TWR. Najpierw pojawiłby się wariant drogowy, a dopiero później wersja torowa. Karoserię dla tego pierwszego naszkicował Peter Stevens, który wcześniej pracował między innymi nad Jaguarem XJ-15, McLarenem F1 i odpowiadał za wygląda prawie wszystkich modeli MG, które pojawiły się na początku XXI wieku.
Sportowy, dwuosobowy K4 - nazwany tak jako kontynuacja przedwojennego K3 Magnette - miał zostać zbudowany na kompozytowym podwoziu z silnikiem umieszczonym centralnie. Byłaby nim widlasta ósemka z czterema wałkami rozrządu ze stajni Forda... gdyby tylko projekt doszedł do skutku. Tak się jednak nie stało.
Zamiast ambitnego, sportowego auta z silnikiem przy tylnej osi MG wróciło do projektu coupe X80, które powstało po przejęciu firmy Qvale, produkującej model Mangusta na bazie De Tomaso Bigua. Idąc tym tropem w roku 2003 wylansowano model XPower SV, który zasilany był umieszczonym z przodu silnikiem V8 od Forda o pojemności 4,6 litrów i mocy co najmniej 320 koni mechanicznych.