Lohner-Porsche Semper Vivus
Pierwsze samochody Ferdinanda Porsche, który znany jest przede wszystkim z wyścigowych bolidów Auto Union oraz Garbusa, pojawiły się jeszcze w XIX wieku. Młody, zaledwie 21-letni, urodzony na Austro-Węgrzech konstruktor dał o sobie znać już w 1896 roku, a dwa lata później został zatrudniony w wiedeńskim zakładzie Ludwiga Lohnera, który w tym czasie rozszerzył działalność z produkcji karoserii na budowę automobili o napędzie elektrycznym.
Porsche przyniósł ze sobą pomysł pod tytułem Radnabenmotor, co oznaczało ni mniej, ni więcej, jak tylko osadzenie silnika elektrycznego wewnątrz obręczy koła i pozbycie się skomplikowanej skrzyni biegów oraz wału napędowego lub łańcuchów. Innowacyjny pojazd z dwoma silnikami w przednich kołach wzbudził sensację na wystawie samochodowej w Paryżu w 1900 roku. Kolejny model był jeszcze bardziej rewolucyjny.
Jesienią 1900 roku Porsche rozpoczął prace nad pojazdem z silnikami elektrycznymi oraz silnikiem spalinowym, który miał zasilać generator prądu elektrycznego. Słuszność tego rozwiązania sprawdził już wcześniej w swoim sportowym aucie, które zostało użyte w wyścigu Semmering-Bergrennen. Nowy, drogowy automobil został nazwany Semper Vivus - "wiecznie żywy".
Pojazd wyposażono w dwa silniki De Dion & Bouton o mocy około 2,5 KM każdy, które zasilały dwa generatory i ładowały baterie. Jeden z pierwszych na świecie, hybrydowych samochódów ważył około 1700 kilogramów, a napędzające go silniki elektryczne dawały razem prawie 5,5 KM. Automobil mógł rozpędzić się do 35 km/h i bez zatrzymywania przejechać do 200 kilometrów. Semper Vivus zadebiutował w Paryżu w 1900 roku, ale nie był produktem gotowym do sprzedaży. Pojazd był zbyt dużym obciążeniem na ówczesnych opon i zawieszenia, a sam układ napędowy wymagał jeszcze dopracowania.
W listopadzie 2007 roku Muzeum Porsche podjęło się zbudowania wiernej, opartej o oryginalne plany repliki modelu Semper Vivus. Wykonanie auta powierzono zakładowi Karosseriebau Drescher, z którym wcześniej współpracowano przy karoserii coupe Porsche Type 64. Ukończony, w pełni sprawny wehikuł pokazano światu w 2010 roku, wykorzystując go do promocji hybrydowych wersji Cayenne i Panamery.