Aktualności
29.10.2009

Volkswagen Scirocco Cup CNG Europa w pucharze

Dokładnie rok temu Volkswagen przygotował wyczynowe Scirocco Cup zaprojektowane specjalnie z myślą o wyścigowym serialu mającym rozgrywać się w Chinach. Już w przyszłym roku podobny model zagości również na torach wyścigowych Europy.

Europejskie coupe, w odróżnieniu od azjatyckiego, na którym bazuje, będzie miało wiele wspólnego ze Scirocco GT24-CNG, który wystartował w tym roku w 24-godzinnym wyścigu na Nordschleife. Model będzie napędzany gazem ziemnym (CNG - Compressed Natural Gas), a cały układ zostanie żywcem przeniesiony z modeli produkowanych seryjnie.

Volkswagen Scirocco Cup CNG

Auto zostanie wyposażone w 2-litrowy, turbodoładowany silnik spalinowy produkujący 220 KM i 275 Nm (benzynowy "Chińczyk" wydziela 200 KM). System pozwalający na chwilowe zwiększenie doładowania pozwoli na kilkanaście sekund podnieść moc do 250 KM. Jednostka napędowa zostanie połączona z 6-biegową przekładnią DSG sterowaną łopatkami przy kierownicy i będzie napędzać przednią oś.

Volkswagen Scirocco Cup CNG

Scirocco Cup w związku ze zmianą "pokarmu" i przeznaczenia otrzyma również nowy układ wydechowy, klatkę bezpieczeństwa, zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy oraz kompozytowy zbiornika paliwa o pojemności tylko 22 litrów.

Volkswagen Scirocco Cup CNG

Seria ze Scirocco w roli głównej zastąpi w przyszłym roku organizowane już szósty rok Polo Cup. Jej wyścigi będą towarzyszyć zmaganiom w niemieckiej serii DTM rozgrywanym również w Wielkiej Brytanii (Brands Hatch), Holandii (Zandvoort), Hiszpanii (Barcelona) oraz Francji (Dijon-Prenois).

Skomentuj na forumUdostępnij