Aktualności
09.12.2009

Geiger CTS-V Brutalna siła

Gdyby komuś, pochłoniętemu starciami między IS-F, a M3, RS4 i C 63 AMG, zdążyło się zapomnieć o równie interesujących zmaganiach Niemców w segmencie o stopień wyższym, czas na odświeżenie pamięci. Powodem ku temu jest CTS-V, który wyjechał właśnie z warsztatu Geiger Cars.

Przypomnijmy: standardowy Cadillac CTS-V, najszybsza limuzyna na Nordschleife, napędzany jest 6,2-litrowym V8 rodem z Corvette ZR1, produkującym 564 KM i 747 Nm. Ważący prawie 1,95 tony samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 308 km/h (z automatyczną skrzynią biegów 282 km/h). Czy ktoś może potrzebować jeszcze więcej? W Geiger Cars odpowiedź mogła być tylko jedna.

Geiger CTS-V

Niemiecki tuner specjalizujący się w pojazdach wszelkiej maści, pochodzących z USA dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania, nowym intercoolerom, przeprogramowaniu ECU, modyfikacjom wydechu i drobniejszym zmianom wycisnął moc 619 KM i moment obrotowy 850 Nm. Dzięki skróceniu przełożeń 5 i 6 biegu prędkość maksymalna sięga teraz 330 km/h.

Geiger CTS-V

Cadillac CTS-V od Geiger Cars kosztuje prawie 85 tysięcy euro, czyli 10,5 tysiąca więcej, niż cena modelu w Niemczech. W przeliczeniu za złotówki to przeszło 345 tysięcy.

Skomentuj na forumUdostępnij