Noble M600 - Napad paniki
Brytyjskie Noble Automotive prezentuje pierwszy, w pełni produkcyjny egzemplarz supercoupe M600, które poznaliśmy w formie prawie nie odbiegającej od ostatecznej przeszło siedemnaście miesięcy temu. Maszyna wchodzi tym samym na rynek z dużym poślizgiem w stosunku do pierwotnych planów, ale nadal mieści się w ścisłej czołówce najszybszych samochodów świata.
Surowy ścigacz Noble, reprezentujący pozornie wymierającą w dobie elektroniki i cyfrowych urządzeń rasę, napędzany jest podwójnie doładowanym V8 Yamahy i pojemności 4,4 litrów. Silnik oferuje trzy poziomy mocy, od 456 aż do 659 koni mechanicznych. W tym ostatnim przypadku moment obrotowy sięga prawie 820 Nm. Napęd przekazywany jest na tył poprzez 6-stopniowy manual produkcji Graziano.
M600 waży zaledwie 1250 kilogramów, co przekłada się na zaledwie 1,9 kilograma przypadające na każdy koń mechaniczny. Osiągów jeszcze dokładnie nie zmierzono, dlatego póki co można posiłkować się jedynie danymi z testów cięższego egzemplarza przedprodukcyjnego: niespełna 3 sekundy potrzebne na rozwinięcie 100 km/h, tylko 8,9 sekundy potrzebne na rozpędzenie się do 193 km/h i prędkość maksymalna przeszło 362 km/h! A wszystko to jedynie przy asyście kontroli trakcji, którą i tak można całkowicie wyłączyć.
Nowe Noble, którego nadwozie zbudowano z włókien węglowych, można obecnie zamawiać w piętnastu kolorach nadwozia u dwóch angielskich dealerów w Banstead oraz w Hatton. Wśród opcjonalnego wyposażenia znajdziemy m.in. tapicerkę z Alcantary lub skóry, nawigację, karbonowe wykończenie wnętrza a nawet nagie, karbonowe nadwozie pokryte jedynie przezroczystym lakierem. Na chwilę obecną złożono już 52 zamówienia, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w kwietniu.
Źródło/zdjęcia: Noble, evo.co.uk Noble M600 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum