
Puritalia 427 - Włoskie rodeo
Formuła faworyzująca połączenie amerykańskiej mocy i włoskiego stylu może być stara jak świat, ale jej zwolenników zapewne nigdy nie zabraknie. Do tych żyjących współcześnie zwraca się właśnie z zupełnie nową propozycją neapolitańskie Puritalia Automobili, które pracuje nad roadsterem w stylu legendarnej Cobry.
Pierwszy model nowej, włoskiej marki oznaczono wymowną liczbą 427, nie oznaczającą jednak pojemności silnika w calach sześciennych (7 litrów), ale będącą jedynie ukłonem w stronę dzieła zmarłego niedawno Carrolla Shelby'ego. Muskularny roadster będzie korzystał z amerykańskiego V8 o pojemności "tylko" pięciu litrów, mocy 451 KM i momencie obrotowym 530 Nm, a w wersji se sprężarką aż 613 KM oraz 640 Nm.

Napęd w Puritalii 427 będzie przekazywany na tył poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów, dwudyskowe sprzęgło i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Auto mierzące 435 cm długości, 195 cm szerokości i 125 cm wysokości ma ważyć około 1090 kilogramów, które będą rozłożone między osiami w idealnym stosunku 50/50. W najlepszym przypadku oznacza to tylko niecałe 1,8 kilograma przypadające na każdy KM. O osiągach swojej maszyny Włosi na razie nie wspominają.

Dwuosobowy model będzie budowany ręcznie w ograniczonej liczbie egzemplarzy, z których każdy zostanie uszyty specjalnie na miarę swojego właściciela. Ekipa stojąca za całym projektem, nad którym prace trwają już od ponad dwóch lat, od razu uprzedza pytania o wersję z napędem elektrycznym - nie będzie takiej w ogóle, a jedynym elektrycznym silnikiem w 427 będzie ten od wycieraczek.
Źródło/zdjęcia: puritalia.com Puritalia 427 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum