Aston Martin DB7 V8 - Szczęśliwa ósemka
Gdy w roku 1994 na rynek wszedł DB7 dla Aston Martina nastała nowa era. Po 23 latach od zakończenia produkcji DB6 marka miała w ofercie ponownie model z rzędową szóstką pod maską, a w roku 1999 na pokład DB7 Vantage trafił pierwszy, seryjny silnik V12 w jej historii. Prywatnymi kanałami przemycono także V8.
Jedyny w swoim rodzaju DB7 V8 powstał na specjalne zamówienie członka rodziny królewskiej z Arabii Saudyjskiej w komórce Special Projects Group w 1998 roku, czyli jeszcze przed pojawieniem się V12. Nad przednią osią wciśnięto w nim aż 6,35-litrowe V8 z rodowodem prosto z wyścigowe, C-grupowego prototypu AMR1, w którym silnik wyżyłowano do okolic 760 KM.
Na potrzeby drogowego grand tourera V8 wydzielało prawie 460 koni mechanicznych i współpracowało z 4-stopniowym automatem Chryslera. O obecności pod maską czegoś innego, niż R6 świadczą dwa wybrzuszenia i wyloty powietrza. Nowe są też pasy zderzaków, progi i spoiler na klapie bagażnika. Zmodyfikowano także zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy.
Zbudowany w jednym egzemplarzu DB7 V8 już pierwszego września z przebiegiem zaledwie 5180 kilometrów trafi na licytację Historics at Brooklands. Wartość auta szacuje się na 70-80 tysięcy funtów, czyli do 415 tysięcy złotych. DB7, który produkowany był do 2004 roku to najpopularniejszy model w historii Aston Martina. Łącznie sprzedano ponad siedem tysięcy egzemplarzy.
Źródło/zdjęcia: historics.co.uk Aston Martin DB7 V8 na forumAston Martin DB7 V8 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum