Aktualności
27.10.2012

Fiat Bravo Xtreme Kostka czekolady

Fiat na dwudziestym siódmym salonie samochodowym w Sao Paulo zajął obszar o wielkości blisko tysiąca metrów kwadratowych. Stoisko marki zajęły nowe modele na brazylijskim rynku, specjalne serie, które dopiero wejdą do sprzedaży oraz jeden koncept. Tym ostatnim pojazdem okazał się sportowy Bravo Xtreme.

Xtreme został zaprojektowany w centrum stylistycznym Fiata LATAM w Belo Horizonte w Brazylii (Style Center Latin America). Auto z zewnątrz wyróżnia się nowymi zderzakami, felgami, światłami w technologii LED oraz ospoilerowaniem i dyfuzorem. W środku zainstalowano sprzęt grający ASK, cztery oddzielne fotele i ekrany w zagłówkach, na których pasażerowie z tyłu mogą obserwować drogę. Zmieniono również deskę rozdzielczą, na której króluje czerwony obrotomierz.

Fiat Bravo Xtreme

Równie interesujący jest układ napędowy modelu Xtreme, który zaadoptowano wprost z wyścigowego modelu Linea, startującego w Brazylii w pucharze Copa Fiat. Sercem auta jest doładowana, 1,4-litrowa, 16-zaworowa jednostka T-Jet, która po specjalnym dostrojeniu rozwija pokaźne 253 konie mechaniczne mocy i 340 niutonometrów momentu obrotowego. To stawiałoby Fiata ponad Giuliettą QV, która z 1,8-litrowym silnikiem biturbo oferuje 235 KM i 340 Nm.

Fiat Bravo Xtreme

Na tym nowinek i zmian oczywiscie nie koniec. Bravo Xtreme to również zmodyfikowane podwozie z twardszymi o jedną dziesiątą sprężynami z przodu, usztywnionym zawieszeniem z tyłu i zmniejszonym o pięć milimetrów prześwitem. Osiągami auta jego twórcy niestety się nie chwalą. Fiat nie wyraża także chęci na produkcję podobnego samochodu w niedalekiej przyszłości, ale grzechem by było gdyby z niego nic nie wynikło...

Skomentuj na forumUdostępnij