Aktualności
22.08.2013

Audi S8 Cicha muzyka

Okręt flagowy Audi po blisko trzech latach od debiutu nabrał zmarszczek, które producent wygładza przede wszystkim nowym, potrafiącym zdziałać cuda oświetleniem w technologii Matrix LED. Obok standardowej limuzyny A8 i jej wariacji podobną kurację odmładzającą przechodzi także usportowiona wersja S8.

Co potrafią reflektory Matrix LED? Przede wszystkim reagują dynamicznie na to, co dzieje się przed samochodem. Już nie tylko doświetlają zakręty, ale także uważają na to, aby nie oślepiać innych użytkowników ruchu, wykrywają obecność pieszych, ostrzegają o naszych zamiarach efektownymi, złożonymi z 18 diod migaczami i oszczędzają energię elektryczną. Reflektor składa się z 25 diod, które współpracują z soczewkami i elementami odblaskowymi i w zależności od sytuacji zmieniają intensywność świecenia lub całkiem gasną.

Audi S8

Zwykłe A8 na starcie dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi o dwoma wysokoprężnymi o pojemności od 3 do 4.2 litrów i mocy od 258 do 435 KM. Ofertę uzupełniać będzie wydłużone o 13 centymetrów A8 L z 500-konną jednostką W12 o pojemności 6,3 litrów oraz hybrydowe A8 z 2-litrowym silnikiem benzynowym, który wraz z jednostką elektryczną produkuje 245 KM. Każdy wariant to możliwość napędu na cztery koła spod znaku Quattro i współpraca z 8-stopniową skrzynią biegów Tiptronic.

Audi S8

Niemcy kuszą także nowymi lakierami, felgami o średnicy do 21 cali oraz bogatszym wyposażeniem i komfortem jazdy. Model S8 dalej robi swoje: przy niepozornym wyglądzie dysponuje mocą 520 KM, która zieje z 4-litrowego silnika V8. Limuzyna rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,2 sekund i zużywa średnio 10,1 litrów paliwa na 100 kilometrów (m.in. dzięki systemowi odłączanych na życzenie cylindrów). Odmłodzone "Ósemki" Audi będą miały swoją premierę w połowie września na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Skomentuj na forumUdostępnij